درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

سی و نهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان با حضور پالیزدار دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی

دسته بندی اخبار شورای گفتگو / 1399/7/22

فرصت سوزی ها پایان یابد

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان، مهندس چوپانی در سی و نهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان، بیان کرد: فرصت سوزی ها باید پایان یابد.

 

مهندس چوپانی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان اظهار داشت: جوانان بعلت مشکلات پیش رو خصوصا مسکن نمی توانند تشکیل خانواده بدهند. نسبت به سال ۸۹ بهای مسکن ۱۲ برابر شده است.۵۰۰ هزار نفر برای مسکن ملی ثبت نام کرده اند اما هنگام اقدام مالی به ۱۰۰ هزار نفر کاهش یافته، این نشانه ای از تصمیمات اشتباه است. باید تسهیلاتی با نرخ صفر به جوانان برای مسکن پرداخت شود. نباید اقساط تسهیلات مسکن بیش از ۲۵ تا ۳۰ درصد حقوق کارمندان باشد.

 وی افزود: مقصر تصمیمات اشتباه برای مسکن، دولت است، بر اساس لجبازی، ۷ سال در کشور برای مسکن اقدامی نشد.

رییس اتاق گرگان گفت: با حضور دکتر روحانی در ترکمنستان قراری گذاشته شد که حجم مبادلات دو کشور به ۶۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند اما از زمان  انعقاد این تفاهم نامه، روز به روزشاهد کاهش حجم مبادلات بوده ایم.

مهندس چوپانی افزود: مشکل ایجاد شده را با فکر ایجاد کننده آن نمی توان برطرف کرد

مدیران ایجاد کننده این شرایط برای کشور، نمی‌توانند به رفع آن اقدام کنند، مسیر پیشنهادی گنبد شاهرود  می تواند یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو صرفه‌جویی داشته باشد اما متاسفانه آن را غیر قابل توجیه خوانده اند.

وی ادامه داد: در عرض دو سال گذشته قدرت خرید مردم به یک چهارم کاهش پیدا کرده است

چوپانی ظهار داشت: متاسفانه با شرایط حاکم، موجب شده مدیران تصمیم نگرفتن را مقدم بر تصمیم گرفتن بدانند.

وی تاکید کرد: بازارگردان ها در بورس فساد ایجاد کرده‌اند. شرکتی که سهام آن به ۸۰۰ میلیارد تومان ارزش داشته به ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فروش رفته است.

 

شرایط سخت اقتصادی را پشت سر می‌گذاریم

مشاور معاون اول رییس جمهوری گفت: شرایط سخت اقتصادی کنونی پایدار نبوده و با پشت سر گذاشتن آن به بهبود اوضاع امیدواریم.

کاظم پالیزدار در سی و نهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان اظهار داشت: تجربه شرایط سخت و بحرانی‌ را داریم و از این وضعیت عبور خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تحریم و کرونا توامان مشکلات تجار و بازرگانان را بیشتر کرده است، گفت: در کنار بالا بردن توان تولید کشور برای دور زدن تحریم‌ و مقابله با دشمن هم در حال مبارزه هستیم.

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری افزود: بجز مفاسد دیگر مشکلات و محدودیت‌ها که امروز در جامعه وجود دارد، عمدی نیست و صبر و ایستادگی برای غلبه بر آن لازم است.

پالیزدار اظهار کرد: هیچ کشوری بدون حضور و کمک بخش خصوصی به توسعه دست نیافته و موفقیت در مبارزه با فساد هم نیازمند مشارکت همگانی و بخش خصوصی است.

وی در خصوص دلار چهار هزار و ۲۰۰ تومانی گفت: در جلسه قیمت‌گذاری ارز افراد دیگری هم حضور داشتند و نتیجه بحث‌ها را مصوب کردند و معاون اول تنها اعلام کننده آن بود اما همه چیز به اسم ایشان (جهانگیری) تمام شد.

پالیزدار خاطرنشان کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر سوء استفاده ارزی واردکنندگان ثبت نشده است.

وی بیان داشت: نیاز ارزی کشور توسط بخش خصوصی و فروش نفت جبران می شود و در این رابطه با مشکلاتی مواجهیم؛ در حالیکه دشمن از هر طریق بدنبال ضربه زدن (به کشور) است همچنان شاهد عرضه زیاد و استفاده بی رویه از کالاهای لوکس خارجی هستیم


https://gccim.com/blog/982

ارسال نظر

بالا