درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

علی رغم تحریم های ظالمانه اقتصادی در بحران شیوع ویروس کرونا شاهد همراهی گسترده خیرین بودیم

دسته بندی اخبار شورای گفتگو / 1399/2/4

استاندار گلستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی از ابتدا تا به امروز بحران های زیادی را پشت سر گذاشته است، اظهار کرد: علی رغم تحریم های ظالمانه اقتصادی در بحران شیوع ویروس کرونا شاهد همراهی گسترده خیرین بودیم و باید با توجه به قابلیت های استان تلاش کنیم جهش تولید در سال جاری محقق شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق گرگان، دکتر هادی حق شناس صبح امروز چهارشنبه 3 اردیبهشت در نشست با کارآفرینان استان با موضوع جهش تولید تصریح کرد: کمک خیرین گلستانی و تهیه تجهیزات بیمارستانی در مقابله با کرونا جان بسیاری را نجات داده و در آینده نیز برای بسیاری از بیماران مفید خواهد بود.

وی افزود: فعالان بخش اقتصادی مطالبات به حقی دارند و حل بخشی از این مطالبات برعهده استان گلستان نیست و نیاز به قانون گذاری و مصوبات ملی دارد.

دکترحق شناس متذکر شد: نظام اقتصادی ایران بر پایه مالیات نیست و البته مسایلی از این دست در حطیه اختیارات استان نیست و البته در سطح کشور و حتی دنیا نیز بسیاری از کسانی که باید مالیات پرداخت کنند از این اقدام سر، بازمی زنند اما نیاز است همه اتاق های بازرگانی در کشور با نمایندگان مجلس شورای اسلامی جلسه برگزار کنند تا در مسیر مشکلات آنها قوانینی وضع شود.

استاندار گلستان یادآور شد: طبیعی است که وارد کنندگان می خواهند نرخ ارز پایین باشد و صادر کنندگان به دنبال آن هستند که نرخ ارز بالا برود تا ارزش افزوده بیشتری داشته باشند و این واقعیتی است که اگر نرخ ارز اصلاح نشود فساد اقتصادی وجود دارد.

استاندار گلستان بابیان اینکه همواره برای تسهیلات متقاضی زیاد وجود دارد، افزود: این مهم باعث شده که تسهیلات به تولیدکننده واقعی نرسد.

وی افزود: دستگاه های اجرایی باید کمک کنند تا بروکراسی اداری را به حداقل برسانیم و اگر برخی مسائل و مجوزات دچار بروکراسی می شود به دلیل محدودیت هایی در قوانین و مسائل زیست محیطی است.

استاندار گلستان متذکر شد: در استان گلستان ۵۲۰ هزار نفر کار می کنند که از این میزان300 هزار نفر در استان بیمه کامل دارند و از این مجموعه 11 هزار نفر به دلیل کرونا با مشکل مواجه شده اند که از طریق اداره کار به آنان بیمه بیکاری برداخت خواهد شد.

وی بابیان اینکه توصیه کردیم که به دلیل عدم پرداخت قبوض آب، برق و گاز، اشتراک هیچ یک از گلستانی ها قطع نشود، افزود: بسیاری از افراد از جمله کارمندان دولت با مشکل رو به رو نبودند و می توانستند قبوض خود را بپردازند چرا که دستگاه های خدمت رسان در صورت عدم پرداخت قبوض از سوی مردم با مشکل مواجه خواهند شد.

استاندار گلستان ابراز داشت: با توجه به میزان بارش در سطح استان و شرایط سدها امسال کشاورزان شرایط خوبی دارند و پیش بینی می شود در بخش غلات، گندم، جو و کلزا بیش از یک میلیون و ۵۰۰ تن محصول در بخش کشاورزی تولید شود.

لازم به ذکر است در این جلسه تعدادی از کارآفرین ها موضوعات و دغدغه های خود را با استاندار گلستان در میان گذاشتند و از خیرین و کارآفرینان برتر تقدیر شد.


https://gccim.com/blog/803

ارسال نظر

بالا