درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

چهل و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان و آیین تجلیل از صادکنندگان نمونه استان گلستان

دسته بندی اخبار شورای گفتگو / 1399/12/28

 چهل و ششمین  نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان با حضور استاندار و  اعضای اصلی شورا  در محل استانداری گلستان برگزار شد.   

 

علی محمد چوپانی خبر داد:
12 فروردین پرواز گرگان آکتائو برقرار می شود

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان، مهندس چوپانی در آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان گلستان و چهل و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان، بیان کرد: 184 مصوبه استانی و 47 مصوبه ملی را می توان نتایج شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان بشمار برد.

علی محمد چوپانی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان اظهار داشت: با عنایت به کاهش35 درصدی بارندگی در استان پیش بینی می شود سطح برداشت محصولات کشاورزی کاهش یابد لذا این خطر نیز احساس می شود که با نرخ 4 هزار تومانی خرید تضمینی، گندم به سوی خوراک دام  سوق داده شود.انتظار داریم دولت در این موضوع تجدید نظر داشته باشد.

وی بیان کرد: خوشبختانه با  اتصال ریل عریض در اینچه برون انشاا.. شاهد رونق حمل و نقل و حتی راه اندازی قطار مسافری خواهیم بود.

رییس اتاق گرگان ضمن اشاره به اهمیت ارتباط با کشور های همسایه عنوان کرد: با پیگیری های مکرر و همکاری دستگاه های اجرایی، پرواز گرگان آکتائو از 12 فروردین 1400 برقرار خواهد شد.

چوپانی خاطرنشان کرد: در سال 1400 نیز انشاا.. 12 جلسه برگزار خواهد شد.

 

استاندار گلستان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ؛

اولویت ما حمایت از بخش خصوصی در مسیر تولید و اشتغال است

استاندار گلستان اظهار کرد:اولویت ما حمایت از بخش خصوصی در مسیر تولید و اشتغال است و یکی از دغدغه های ما ارتباط مستقیم مقامات ملی با تولیدکنندگان بخش خصوصی و بیان دغدغه های آنان بوده است.

دکتر هادی حق شناس در چهل و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان با حضور دکتر ایری نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خوشبختانه علی‌رغم تمام محدودیت ها در سال ۹۹ میزان افتتاحات استان دو برابر سال قبل بوده است 

وی افزود: تردیدی نیست که ایران ۱۴۰۰ شرایط برای تولیدکنندگان , سرمایه‌گذاران و همه مردم بهتر خواهد بود 

استاندار گلستان گفت: بسیاری از مشکلات بخش خصوصی در سطح ملی است و تلاش کردیم با دعوت از مقامات عالی و حضور آنان در واحدهای تولیدی به رفع مشکلات کمک کنیم.

دکتر حق شناس ادامه داد: حجم تولید محصولات کشاورزی استان از ۳ میلیون تن در سال ۹۲ به بیش از ۵ میلیون تومان در حال حاضر رسیده و همچنین حجم آبخیزداری ۳۱۰ هزار هکتاری استان در طول دولت تدبیر و امید بیش از دو برابر شده است

وی با بیان دستاوردهای دولت تدبیر و امید خاطر نشان کرد: اقدامات صورت گرفته در حالیست که کشور پنج سال از هفت سال و نیم گذشته را در تحریم گذرانده و سهم نفت در بودجه ۹۹ کمتر از ۱۰ درصد بوده است

استاندار گلستان گفت: سهم گلستان در صادرات به نسبت کل کشور به دلیل مشکلات موجود در زیرساخت های دریایی, هوایی, ریلی و زمینی بسیار کم است

دکتر حق شناس ادامه داد: در سال ۹۹ به دلیل نیاز داخلی و مشکلات کرونایی بسیاری از محصولات استان امکان صادرات را نداشتند که امیدواریم در سال ۱۴۰۰ شرایط بهتری ایجاد شود

 

حسین طلوعیان رییس سازمان صمت استان گلستان نیز در این نشست گفت: صادرات استان گلستان طی سال98 میزان 670 هزار تن با ارزش 156 میلیون دلار بوده است که عمدتا شامل پنیر، رب گوجه فرنگی، تخته های فشرده، ید و سایر محصولات بوده است که کشور های عمده صادراتی ما شامل عراق، ترکمنستان پاکستان، و افغانستان بشمار می رود.

وی افزود:طی یازده ماهه سال 99 به مقدار 117 میلیون دلار صادرات از گمرکات کشور انجام شده است، که نسبت به ارزش سال گذشته 17 درصد کاهش داشته ایم.


 

لازم به ذکر است در این جلسه نمایندگان بخش خصوصی دغدغه های خود را بیان کردند و از صادرکنندگان نمونه استان تقدیر شد

 

دستور کارهای این نشست:

۱- تشریح وضعیت اقتصادی و گزارش عملکرد سال ۱۳۹۹ شورای گفتگوی گلستان توسط دبیر شورا

۲- پیشنهاد تقویم زمانی جلسات شورای گفتگوی گلستان در سال ۱۴۰۰

۳- تشریح وضعیت تجارت استان و برنامه های حمایتی از بخش بازرگانی خارجی

۴- بررسی طرح مجتمع میگو در شمال گمیشان به مساحت ۶۰۰۰ هکتار توسط سرمایه گذاران بومی و‌درخواست  اختصاص اعتبار برای زیرساخت و تسهیلات ارزان قیمت جهت عملیات اجرایی

.

 

 


https://gccim.com/blog/1108

ارسال نظر

بالا