درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

چهل و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان با حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور

دسته بندی اخبار شورای گفتگو / 1399/11/21

درددل فعالان اقتصادی گلستان با رئیس سازمان بازرسی کل کشور

 

فعالان اقتصادی استان گلستان در جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی با رئیس سازمان بازرسی کل کشور، مشکلات و دغدغه‌های خود را عنوان کردند.

به گزارش  روابط عمومی اتاق بازرگانی گرگان، حجت‌الاسلام حسن درویشیان شامگاه دوشنبه با حضور در  جلسه شورای گفتگوی استان با فعالان اقتصادی استان گلستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن اجتماعات استانداری از نزدیک با مسائل و مشکلات آنان آشنا شدند.

 
سیاست های نا کار آمد سرمایه گذار ها را از کشور فراری داده است

علی‌محمد چوپانی در گفتگو با بازار، درباره دیدار فعالان اقتصادی استان گلستان با رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: در این دیدار مطالب مختلفی بیان شد که یکی از آن‌ها ناکارآمدی سیاست‌های گذشته مدیریتی بوده است.

وی افزود: در کشور وقتی نرخ ارز ۲۵ برابر و مسکن ۲۰  برابر می‌شود ولی حقوق کارمند ۱۰ برابر هم ارتقاء پیدا نمی‌کند جوان به چه امیدی تشکیل خانواده دهد؟ بعد می‌گویم در جامعه فساد هست.

اجاره مسکن از حقوق کارمند بیشتر شده است

رئیس اتاق بازرگانی گرگان با تأکید بر این‌که سیاست گذشته ما را به روزی انداخته که اجاره مسکن از حقوق کارمند بیشتر شده است، گفت: بیاییم تولید مسکن را در دستور کار قرار دهیم و با نرخ بهره صفر به هرکسی تشکیل خانواده داد مسکن بدهیم.

چوپانی ادامه داد: اقساط را هم معادل طول مدت خدمت تعیین کنیم زیرا هیچ جای دنیا قسط خانه ۲۵ تا ۳۰ درصد حقوق کارمند نیست.

وی با انتقاد از شرایط حمایت از سرمایه‌گذاران، ادامه داد: رویکرد ما درگذشته فرار سرمایه بوده و مردم سرمایه‌های خود را به خارج از کشور می‌روند.

۴هزار میلیارد دلار در اختیار ایرانیان خارج از کشور است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی گرگان گفت: اگر بخواهیم پول وارد کشور باید عفو عمومی بدهیم؛ ما که برای خارجی‌ها فرش قرمز پهن می‌کنیم باید برای ایرانی‌ها فرش سبز پهن کنیم زیرا حدود چهارهزار میلیارد دلار ایرانیان در خارج از کشور پول داشته‌اند.

وی اضافه کرد: اگر امروز شرایط کشور باعث خرسندی مقام معظم رهبری نیست به سیاست‌های گذشته برمی‌گردد که به هر دلیلی ناکارآمد بوده‌اند.

چوپانی تصریح کرد: اگر قوانین جاری کشور پاسخگوی نیازهای کشور بود مقام معظم رهبری هرسال را به یک عبارت نام‌گذاری نمی‌کرد.

تغییر در نگرش مدیران از نیازهای جهش تولید است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی گرگان بیان کرد: جهش تولید الزامات خود را دارد و یکی از آن‌ها تغییر در نگرش و فکر افراد است؛ اگر تغییر در فکر ایجاد نشود شاهد پیشرفت نخواهیم.

چوپانی با طرح این سوال که اگر قوانین جاری در تعارض با فرمایشات رهبری باشند وظیفه دستگاه‌هایی دولتی چیست؟ اضافه کرد: مدیری که به تاسی از مقام معظم رهبری تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری می‌کند باید به او مدال داد زیرا حاضر است به‌خاطر جامعه خودش را فدا کند و از دستگاه‌های نظارتی انتظار داریم جسارت را از مدیران نگیرند.

وی با بیان این‌که سطوح تخلف فرق می‌کند، گفت: اگر مدیری به تاسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب تشخیص داد که اگر قانون باید به نفع ارباب‌رجوع خلع شود که نه حقی ضایع شود نه خطایی رخ دهد، نباید به استناد قانون مدیر را مؤاخذه کرد.

قوانین قضایی و جزایی نیازمند تجدید نظر است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی گرگان بیان کرد: ما نیاز داریم در قوانین قضایی و جزایی تجدیدنظر کنیم چون شرایط جامعه تغییر کرده و امروز هیچ کسی به استناد قانون نمی‌تواند فرمایش رهبری را اجرا کرد.

چوپانی با بیان این‌که کشور باید آزاد باشد و هرکسی بخواهد طلا بیاورد و دلار بیاورد، گفت: بعضی دستگاه‌ها خودسرانه اقداماتی انجام می‌دهند که باعث فرار سرمایه و عدم ورود سرمایه‌گذار از خارج از کشور می‌شوند

وی با اظهار اینکه اگر شرایط ایجاب نمی‌کرد مقام معظم رهبری به سران قوا اختیارات قانون‌گذاری نمی‌داد، خاطرنشان کرد: مدیر دو سال پرونده دارد و بعد از دو سال تبرئه می‌شود اما طی این مدت درگیر است لذا باید سیستم قضایی ارتقاء نگرش بدهد و به سمت پرونده‌سازی نرود.

در این دیدار مهندس علی محمد چوپانی رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان گفت: ناکارآمدی قوانین و مقررات در شرایط فعلی باعث شده که دست و پای مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان اقتصادی بسته شود.

وی اظهار کرد: از عملکرد دستگاه‌های نظارتی استان رضایت داریم ولی انتظار داریم که در سالی که مزین به جش  تولید است مدیران باید الزمات بخش تولیدی کشور را درک کنند و نگاه خود را نسبت به سالهای پیش از این تغییر دهند.

چوپانی تصریح کرد: باید راهکار اندیشیده شود که از میلیاردها دلار سرمایه ایرانیانی که در خارج از کشور هستند برای توسعه کشور استفاده کنیم.

دکتر رضا مبصری عضو هیئت رییسه اتاق گرگان و از سرمایه‌گذاران صنعت طیور استان گلستان نیز در این نشست گفت: به اعتقاد فعالان اقتصادی صنعت طیور دومین صنعت با گردش مالی جهان است که متاسفانه در کشور اسیر تصمیم‌گیری‌های غلط شده است.

مبصری اظهار کرد: هم اکنون ۲۳ هزار مرغدار، ۷۰۰ کارخانه‌دار خوراک دان، ۷۰۰ تولید کننده مرغ مادر و ۳۵۰ کشتارگاه مرغ با انبوه اشتغال درگیر هستند.

وی با انتقاد از سیاست‌های ارزی 4200 تومانی که دولت تحت هیچ شرایطی حاضر به کوتاه آمدن از آن نیست، تصریح کرد: صنعت مرغ باید تابع بازار باشد چراکه براساس قدرت مصرف‌کننده قیمت را حفظ می‌کند.

این تولیدکننده صنعت طیور ادامه داد: مدیران باید فکر و وقت‌شان را صرف برنامه‌ریزی و دقت در اجرای برنامه‌ریزی کنند در حالی که در این چند سال تمام هم و غم مسوولان توزیع مرغ شده است.

مبصری افزود: تمام صورتجلسه‌های چند ماه اخیر را ببینید در خصوص مرغ است خواهش تولیدکنندگان صنعت مرغ این است که جلوی این تصمیم اشتباه گرفته شود.

یکی از تولید کنندگان آرد استان گلستان نیز در این نشست گفت: در استان گلستان ۳۳ کارخانه آرد با تولید ۱۴۰ هزار تن و مصرف ماهانه ۱۵ هزار تن آرد وجود دارد که در حال حاضر ۱۰ تا ۱۲ کارخانه آرد در حال تولید هستند.

تمسکنی زاهدی اظهار کرد: گلستان دارای فوق‌العاده‌ترین گندم و باکیفیت‌ترین این محصول ارزشمند در سطح کشور با پروتین بالا دارد.

وی تصریح کرد: یک‌هزار و 500 نفر در کارخانجات آرد استان مشغول به کار هستند که متاسفانه صاحبان کارخانه نمی‌توانند از ظرفیت کامل خود بهره ببرند.

این فعال اقتصادی گلستان خاطرنشان کرد: ما هفت نوع قمیت گندم در کشور داریم که این نوع قیمت‌گذاری در سطح جهان بی‌سابقه است و باید اصلاح شود، قیت گندم باید آزادسازی شود تا جلوی فساد گرفته شود.


https://gccim.com/blog/1073

ارسال نظر

بالا