درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

جلسه کارشناسی درخصوص برقراری پرواز گرگان به شهر آکتائو قزاقستان

دسته بندی اخبار شورای گفتگو / 1399/10/17

جلسه کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان جهت توافق بر سر برقراری پرواز گرگان-آکتائو

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: پرواز گرگان به آکتائو با هماهنگی سه استان شمالی با اهداف تجاری، سیاحتی و توریسم درمانی برقرار می‌شود.

علی‌محمد چوپانی اظهار کرد: تعداد زیادی از بازرگانان ما مراودات تجاری با قزاقستان و به‌ویژه شهر آکتائو دارند و به همین خاطر به این شهر سفر می‌کنند. در حال حاضر بازرگانان برای حضور در این شهر باید به آذربایجان سفر و از آنجا به آکتائو بروند که این امر هم‌زمان بر است و هم هزینه‌های زیادی برای بازرگانان به همراه دارد.

چوپانی با اشاره به ظرفیت بالای اقتصادی شهر بندری آکتائو، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شمال کشور هم امکان استفاده از ریل و هم امکان استفاده از کشتی رو رو برای دسترسی به آکتائو وجود دارد.

وی ادامه داد: اخیراً با همکاری اتاق‌های بازرگانی گلستان، مازندران و گیلان و با هماهنگی استانداری‌های سه استان، تصمیم به راه‌اندازی پرواز آکتائو گرفتیم.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان برقراری این پرواز را حیاتی دانست و گفت: در این راستا جلسه‌ای را با سفیر قزاقستان در تهران و سرکنسول قزاقستان در گرگان و چند ایرلاین برگزار کردیم و مقرر شد با هماهنگی سه استان شمالی و اتاق بازرگانی تهران، خط پروازی از گرگان به آکتائو راه‌اندازی شود.

چوپانی با اشاره به اینکه این پرواز با ۹۵ مسافر انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: هواپیما صبح از گرگان پرواز می‌کند و غروب همان روز به گرگان بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه این پرواز به‌صورت هفتگی خواهد بود، گفت: این پرواز با اهداف تجاری، سیاحتی و توریسم درمانی راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان در خصوص زمان راه‌اندازی این خط پروازی، گفت: امیدواریم پرواز گرگان به آکتائو ظرف یکی دو ماه آینده با بهبودی شرایط کرونا و راحت تر شدن شرایط صدور ویزا از سوی کشورهای هدف صادراتی، برقرار شود.

در نهایت مراتب به شرح زیر تصمیم گیری گردید:

  1. مقرر گردید درخصوص گزارش اطلاعات چارتر پرواز، نشستی را در هفته آینده با چارترکننده اصلی داشته باشند.
  2. همچنین مقرر گردید درصورت به نتیجه رسیدن با مهندس حسینی و توافقات طرفین پرواز هر هفته پنجشنبه انجام گردد.
  3. مقرر گردید جهت تداوم برقراری پرواز و اختصاص یارانه سفر با ارسال نامه کتبی رئیس اتاق بازرگانی ایران و رئیس سازمان صمت استان مازندران از رئیس سازمان توسعه تجارت ایران تقاضای یارانه ویژه پرواز نمایند.
  4. مقرر گردید جهت تداوم پرواز گرگان- آکتائو و بالعکس پرواز از آکتائو به گرگان و کیش برنامه ریزی گردد.

 


https://gccim.com/blog/1043

ارسال نظر

بالا