درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

محدودیت‌های ناشی از کرونا مسیر صادرات را پیچیده‌تر کرده است

دسته بندی اخبار / 1399/8/6

رئیس اتاق گرگان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران

محدودیت‌های ناشی از کرونا مسیر صادرات را پیچیده‌تر کرده است

رئیس اتاق گرگان معتقد است مهم‌ترین مانع صادراتی امروز، مشکلات و محدودیت‌های ناشی از کرونا و فضای قرنطینه‌ای حاکم بر بازارهای هدف است. در این رابطه پیشنهاد او مذاکره و رایزنی وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه با طرف‌های خود در کشورهای هدف در راستای پذیرش گواهی بهداشتی صادر شده توسط دو طرف برای صدور ویزای تردد است.

رئیس اتاق گرگان مهم‌ترین موانع صادرات استان گرگان را مشکلات و محدودیت‌های ناشی از کرونا و فضای قرنطینه‌ای بازارهای هدف دانست و از وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه خواست تا از طریق رایزنی با مسئولان کشورهای هدف، زمینه تداوم تجارت را برقرار کنند.

علی‌محمد چوپانی، رئیس اتاق گرگان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا را مهم‌ترین مانع در برابر صادرات کشور به ویژه صادرات استان گرگان دانست و پیشنهاد داد: وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه از طریق رایزنی با مسئولان مربوطه در کشورهای هدف زمینه را برای تداوم همکاری‌های تجاری مهیا کنند و هر دو کشور برای صدور ویزای تردد، گواهی‌های بهداشتی صادر شده برای هر بازرگان توسط کشور مقابل را بپذیرند.

این فعال اقتصادی همچنین به بهبود ناوگان حمل‌ونقل و لجستیک کشور به عنوان یکی از نیازهای مبرم کشور در مسیر توسعه صادرات اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر نبود کامیون‌های یخچال دار برای صادرات انواع محصولات فسادپذیر، یک مشکل جدی است که متأسفانه سال‌هاست که وجود دارد و نسبت به آن بی‌توجه هستیم.

وی درباره شیوه صادرات کالا به ترکمنستان و روسیه نیز گفت: در حال حاضر صادرات ایران به ترکمنستان از طریق خطوط ریلی انجام می‌شود و درباره صادرات کالا به روسیه نیز سعی می‌شود از خطوط کشتی‌رانی و کانتینر استفاده شود.

چوپانی در بخش دیگری از سخنان خود نگاهی هم به وضعیت صادرات این استان در 6 ماهه نخست سال داشت و گفت: در 6 ماه ابتدای سال میزان صادرات استان گرگان که اغلب به ترکمنستان و قزاقستان و از طریق مرز اینچه برون، بوده است در حدود 40 میلیون دلار برآورد می‌شود.

 


https://gccim.com/blog/991

ارسال نظر

بالا