درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

دیدار فعالان بخش خصوصی استان گلستان با مهندس کلامی معاون بازرگانی وزیر صمت - اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان

دسته بندی اخبار / 1399/5/16

صادرکنندگان برای بازگشت ارز به کشور با مشکل روبرو هستند

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان، مهندس چوپانی در نشست فعالان اقتصادی استان گلستان با معاون بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: استان گلستان یک استان کشاورزی و صنایع تبدیلی آن متاثر از تولیدات این حوزه است.

علی محمد چوپانی رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان ادامه داد: یکی از مشکلاتی که داریم این است قیمت محصولات و فرآورده های زراعی در این استان متاثر از ارز نیمایی و ارز چهار هزار و 200 تومانی است و این در حالی است که ادوات بخش کشاورزی با قیمت ارز آزاد وارد استان می شود.

چوپانی خاطرنشان کرد: نیاز است کشاورزی در استان مدرن شود.

وی متذکر شد: برخی از صادرکنندگان ما به شرایط ارزی پیش آمده برای بازگشت ارز به کشور با مشکل رو به رو شدند و باید حمایت لازم در این راستا صورت بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی گلستان یادآور شد: در صادرات مثل میوه ها و انواع سر درختی ها که فساد پذیر هستند به دلیل عدم امکانات لجستیک، 50 درصد این محصولات در استان خراب می شود و باید شرایطی فراهم شود که تولیدکنندگان بتواند محصولات خود را صادر کنند.

چوپانی بیان کرد: با توجه به اینکه ورود ارز به کشور سخت شده است در کشورهای مختلف که بانک های ایرانی فعالیت می کند شرایطی فراهم شود که بتوانیم از ظرفیت این بانک ها برای جابه جایی ارز استفاده شود.

وی بیان کرد: یکی از دلسردی های تجار این است که چون نمی توانند ایفای نقش کنند پای خود را از صادرات کنار کشیدند و بسیاری از صادرکنندگان به دلیل آنکه توان برگشت ارز را ندارد و به منظور حفظ آبرو از صادرات خودداری می کنند.

رئیس اتاق بازرگانی گلستان با بیان اینکه نیاز است در کارگروه های ملی برای این مشکل برنامه ریزی شود، افزود: تجار ما در شرایطی قرار گرفتند که نمی توانیم با قوانین ثابت مسائل آینده را مدیریت کنند.


https://gccim.com/blog/935

ارسال نظر

بالا