درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

حقوق، عوارض و هزینه های مترتب بر کشتی و هزینه تخلیه و بارگیری کانتینر (THC) در بنادر کشور- سازمان بنادر و دریانوردی

دسته بندی اطلاعیه / 1397/8/13

بدلیل نوسانات ارزی و با توجه به ضرورت کاهش هزینه تمام شده کالاهایی که از طریق بنادر کشور حمل می گردند، بر اساس مصوبه شماره 1932 هیأت عامل این سازمان و ابلاغیه شماره 31260/ص/97 از تاریخ 1397/07/01 هزینه های ارزی خدمات دریایی و بندری مترتب بر کشتی و کانتینر در بنادر کشور به شرح ذیل محاسبه و اخذ می گردد:

  1. میزان حقوق ، عوارض و هزینه های دریایی و بندری عهده شناورهای ایرانی به نرخ حواله ارزی سامانه نیما با لحاظ حداکثر معادل ریالی نرخ هر دلار 80000 ( هشتاد هزار ) ریال تعیین، محاسبه و وصول می گردد.در صورتی که معادل ریالی نرخ هر دلار در سامانه نیما کمتر از80000 ( هشتاد هزار ) ریال باشد، نرخ سامانه مذکور ملاک محاسبه و تعیین میزان قابل وصول تعرفه های مذکور می باشد.

 

  1. میزان حقوق ، عوارض و هزینه های دریایی و بندری عهده شناورهای خارجی طبق تعرفه های مربوطه ، به ارز محاسبه و وصول می گردد و در صورتی که شرکت های نمایندگی کشتیرانی مربوطه امکان واریز ارز را نداشته باشند، صورتحساب های صادره به نرخ میانگین سامانه نظارت ارز ( اسکناس) تعیین ، محاسبه و وصول می گردد.

 

  1. میزان تعرفه خدمات ارزی مرتبط به کانتینر از قبیل تخلیه و بارگیری ( THC) به نرخ حواله ارزی سامانه نیما با لحاظ حداکثر معادل ریالی نرخ هر دلار 80000 ( هشتاد هزار ) ریال تعیین، محاسبه و وصول می گردد. در صورتی که معادل ریالی نرخ هر دلار در سامانه نیما کمتر از80000 ( هشتاد هزار ) ریال باشد ،نرخ سامانه مذکور ملاک تعیین و محاسبه تعین و محاسبه میزان قابل وصول تعرفه های مذکور می باشد.

شایان ذکر است از آنجائیکه در رویکرد حمایتی این سازمان انتقال و تسری انتفاع تخفیف تعرفه ای به ذینفع نهایی و مصرف کننده بسیار مهم می باشد ، انتظار دارد کلیه ذینفعان نسبت به رعایت موارد فوق بویژه در مورد THC   اقدام نمایند.


https://gccim.com/blog/65

ارسال نظر

بالا