درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

اولین جلسه کمیسیون صنایع و انرژی اتاق گرگان در سال 1403

دسته بندی اخبار / 1403/7/24

اولین جلسه کمیسیون صنایع و انرژی اتاق گرگان در سال 1403 با دستور کار ذیل برگزار شد

دستور کار:

  1. طرح نقطه نظرات فعالان بخش خصوصی در خصوص اجرائی نمودن شعار سال و بررسی مسائل و مشکلات تولید
  2. بررسی مشکلات ناشی از ناترازی برق و گاز صنایع استان
  3. بررسی را ههای ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی در استان
  4. بررسی راه های تامین مالی واحد های صنعتی و فعالان اقتصادی
حال صنعت و تولید در استان خوب نیست

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: حال صنعت و تولید خوب نبوده و مشکلات بسیاری پیشروی فعالان این بخش وجود دارد.

امیر یوسفی در اولین جلسه کمیسیون صنایع و انرژی اتاق بازرگانی گرگان در سال 1403 اظهار کرد: امروز تولید کننده ما به جای آنکه به فکر توسعه و اشتغالزایی باشد، مدام در حال رفع مشکلات  واحد تولیدی در دستگاه های اجرائی است.

وی افزود: دغدغه ای که مسوولان دولتی برای ایجاد اشتغال دارند غیر از این بوده که  صنعت و تولید کننده  این زمینه را فراهم کند.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان تصریح کرد: قبول داریم که با مطالبه گری بسیاری از مشکلات حل و فصل می شود اما مساله این است که در همین استان مدیرانی داشته و داریم که حتی حاضر نیستند برای مطالبه گری پایشان را از استان بیرون بگذارند.

وی ادامه داد: اگر استان‌های دیگر کشور توانسته اند مشکلی در زیرساخت های توسعه صنعت و ایجاد فرصت‌های شغلی نداشته باشند، بخاطر ارتباط تنگاتنگ با مسئولان کشوری و انتقال مسائل و مشکلات و پیگیری رفع آن‌ها است.

یوسفی افزود: اگر چه همه ما میدانیم که کشور در شرایط سخت تحریم به سر می برد اما مشکل ما خود تحریمی داخلی است که با بستن دست تولید کننده و وجود قوانین متعدد موجب دلسردی سرمایه گذاران شده ایم.

وی خاطر نشان کرد: اکنون هم اتاق بازرگانی گرگان با فعال نگه داشتن ۱۰ کمیسیون زیر مجموعه خود، وظیفه خود می داند که  برای توسعه استان گلستان تلاش داشته،  چون نگران عقب ماندگی در این زیرساخت‌های توسعه در متطقه است.

وی تاکید کرد: اکنون باید بیش از گذشته به فکر ایجاد زیرساخت‌های توسعه استان باشیم.

یوسفی بیان کرد: دردلی که تولید کننده انجام می دهد هدفش دلسوزی و تلاش برای تغییر هرچه بهتر وضعیت اقتصاد گلستان است.

وی به تاکید معاون اول قوه قضائیه در جمع شماری از فعالان اقتصادی استان در نشست اقتصاد مقاومتی دادگستری استان گلستان مبنی بر اولویت اول توجه به اقتصاد است، افزود: مسئولان بخش دولتی در استان هم باید تلاش  کنند تا مسائل و مشکلات را از جلوی پای فعالان اقتصادی استان برداشته شده تا سرمایه‌گذاران در این خطه با دلگرمی به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان ادامه داد: با توجه به اینکه استان گلستان تامین کننده مرغ کشور و تامین کننده غذای سالم برای مردم است لذا نیاز به حمایت بیشتری دارد و تولید کنندگان این استان باید ویژه دیده شوند.

وی افزود: امروز دیگر تولید کننده ما توان ادامه دادن ندارد و باید دولت و مسئولان هر چه سریعتر چاره ای برای تن پر درد  تولید بیندیشند.

یوسفی اظهار کرد: اتاق بازرگانی گرگان هم وظیفه خود می داند که با عنوان مشاور در کنار بخش دولتی بوده تا از ظرفیت موجود در استان برای توسعه منطقه بیشتر بهره‌برداری شود.

 

بانک های گلستان تا کنون مشارکتی در یک‌ مگا پروژه هم نداشته اند

رئیس کمیسیون صنایع و انرژی اتاق بازرگانی گرگان گفت:انتظار داریم که نگاه پروژه کلان در این استان شکل گیرد تا از خدمات تولید، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید فراهم شود.

ابوذر فردوسی در اولین جلسه کمیسیون صنایع و انرژی اتاق بازرگانی گرگان در سال 1403 اظهار کرد: در سابقه گلستان حتی یک پروژه سرمایه گذاری ۵۰ میلیون یورویی با مشارکت بانک‌های عامل و بخش خصوصی نداریم در حالی که در سایر استان ها سرمایه‌گذاری در مگا پروژه های ۷۰۰ تا ۵۰۰ میلیون یورویی با تلاش مسئولان دولتی انجام شده است.

وی افزود: قوانین مزاحم هر فعل مشروعی را با مشکلات عدیده ای مواجه می کند و بخش خصوصی باید به تمام دستگاه ها پاسخگو باشد.

فردوسی بیان کرد:بانکهای خصوصی امروز پول مردم را از بازار جمع می کنند و آن را به ایجاد هلدینگ های زیر مجموعه خود اختصاص می دهند

رئیس کمیسیون صنایع و انرژی اتاق بازرگانی گرگان تصریح کرد:شهرکهای صنعتی استان به دلیل کمبود نقدینگی در حال تعطیل شدن هستند

وی خاطر نشان کرد:صنایع تبدیلی نیز به دلیل دست اندازی های مداوم در اعطای مجوزها با مشکلات زیادی روبرو شده و هنوز به رغم کشاورزی بودن منطقه از این صنایع تبدیلی بی بهره است.

وی در ادامه گفت:صنایع تبدیلی کشاورزی مدل موفق است برای شکوفایی استعدادهای تولید روستایی که در گلستان می تواند برای تحول اقتصاد استان کار ساز باشد و راهکار آن توسعه آموزش، جذب منابع بانکی، نوسازی و بازسازی صنایع تبدیلی کشاورزی، آسان سازی صدور مجوز برای سرمایه گذاران، استقرار صنایع تبدیلی در خارج از شهرک‌های صنعتی است.

فردوسی بیان کرد:بانک‌های خصوصی باید وارد عرصه کارزار اعطای تسهیلات تا از ناترازی بانک‌های دولتی کاسته شود

وی افزود:هم اکنون بانکهای استان سرمایه در گردش را از یکسال به ۶ماه کاهش داده اند

فردوسی اظهار کرد:هرساله بانکها دور هم جمع می شوند و بسته سیاستی  می نویسند و برای ۸۵ میلیون تصمیم میگیرند

به گفته وی، بانک های دولتی باید منابع خود را برای تولید و حمایت از بازار صرف کنند.

وی گفت:از ۶ سال پیش تا کنون شاهد افزایش ۲۰ برابری قیمت مواد اولیه بودیم اما ارائه تسهیلات فقط دو برابر افزایش داشته است.

فردوسی با اشاره به عدم حضور سرمایه گذاران خارجی افزود: متاسفانه نتوانسته ایم متناسب با نیاز اقتصاد جهان به فعالیت در این عرصه بپردازیم.

وی در ادامه افزود:رفع ناترازی برق و گاز برای واحدهای تولیدی استان از سوی مسئولان دستگاه‌های دولتی بسیار ضروری بوده و از‌ ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه باید استفاده شود.

 

 

 


https://gccim.com/blog/1689

ارسال نظر

بالا