درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

از توسعه تجارت ایران و قزاقستان حمایت می کنیم

دسته بندی اخبار / 1398/8/21

 

اصغات اورازبای در مجمع تجاری قراقستان و ایران در زمینه همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری که در حاشیه برگزاری جشنواره بین المللی اقوام در گلستان برگزار شد، اظهار کرد: ایران را نزدیک ترین و مطمئن ترین طرف تجاری با قزاقستان می دانیم و تلاش می کنیم ارتباط نزدیک تری داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه حمایت می کنیم روابط خارج از تشریفات، کاری و با فایده با استان گلستان داشته باشیم و زمینه مساعدتری برای توسعه تجارت فراهم کنیم، افزود: به طور کلی قزاقستان در وضعیت اقتصادی خوبی قرار دارد و در طول ۲۸ سالی که مستقل شده ایم هرگز مسئله مرزی، سیاسی و یا حقوقی با ایران نداشته ایم.

 

سفیر قزاقستان در ایران با تاکید بر اینکه حمایت و تلاش می کنیم روابط تجاری مفیدتر و موثرتری با تجار ایرانی و به ویژه گلستانی داشته باشیم، ادامه داد: مشکلاتی در خصوص برقرای خطوط پروازی گرگان - اوکتائو، صدور ویزا و ... وجود دارد که تلاش می کنیم آن حل کنیم.

 

وی با بیان اینکه قزاقستان با همه دنیا روابط خوبی دارد، اضافه کرد: بیشترین حجم تعهد تجاری و اقتصادی قزاقستان با آمریکاست و ۳۰۰ میلیارد دلار از آمریکا سرمایه جذب کردیم و ما نمی توانیم به این شریک تجاری به راحتی بگوییم برو کنار.

 

اورازبای تصریح کرد: مشکلات ما با ایران سیاسی نیست و بیشتر فنی است و تشویق های کیژه برای توسعه مبادلات تجاری و بازرگانی در نظر گرفته ایم و امیدواریم مشکلات ویزا و پرواز و ... حل شود.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد سرمایه گذاری خارجی آسیای میانه را قزاقستان کسب کرده است، خاطرنشان کرد: قزاقستان برای توسعه تجارت خارجی ۱۲ منطقه اقتصادی و ۲۲ منطقه ویژه صنعتی را با مالیات صفر درصد ایجاد کرده است و امیدواریم تجار و بازرگانان گلستانی از این ظرفیت به وجود آمده بهره ببرند.مهر

 


https://gccim.com/blog/537

ارسال نظر

بالا