درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

سی و پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان

دسته بندی اخبار / 1399/5/10

قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی بر اساس ارز نیمایی منظور شود

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان مهندس چوپانی در سی و پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد: نیاز است مبنای قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی، بر اساس ارز نیمایی محصول گردد زیرا هزینه های آن بر این اساس پرداخت می‌شود.

علی محمد چوپانی رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان ضمن اشاره به الزام برگشت ارز حاصل از صادرات به بانک مرکزی و تبعات آن، اظهار داشت: توسط اتاق بازرگانی پیشنهاد شده، کمیته هایی در استان ها تشکیل شود که امورات مربوط به رفع تعهد ارز بازرگانان را بررسی نماید.

وی به توزیع نامناسب نهاده های دامی به استان‌ها اشاره کرد و افزود: در ورود نهاده ها می بایست توجه بیشتری صورت گیرد. همچنین فعال سازی بنادر شمال کشور نیز ورادات این محصولات را تسهیل می کند.

 

 

تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی برای بنگاه های آسیب دیده از کرونا، کافی نیست

دکتر هادی حق شناس استاندار گلستان در رابطه سی و پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان ضمن اشاره به تسهیلات بنگاه های آسیب دیده از کرونا، بیان کرد:  مبالغ در نظر گرفته این تسهیلات مبنی بر به ازای هر نفر کارگر شاغل در آن بنگاه ۱۲ میلیون تومان بر مبنای ۱۲ درصد سود و وام ۲۴ ماهه با سه ماه تنفس  جوابگو نیست لذا در این جلسه مقرر شد که به تهران منعکس  کنیم  میزان این وام افزایش پیدا کند.

 وی افزود: تا امروز از حدود ۵۰۰ میلیارد تومانی که به استان تخصیص داده شده حدود ۱۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است، مصوب شد همه دستگاه‌های اجرایی این وام  را با توجه به بنگاه اقتصادی تحت نظر خود اطلاع رسانی را انجام بدهند که به اداره کار وامور اجتماعی مراجعه کنند.

دکتر حق شناس افزود: همچنین مقرر شد که در رابطه تعرفه واگن ها، توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران  تخفیف‌های ویژه بر استان قائل باشند هم برای واگن هایی که ورود میکند هم برای روزهایی که در استان متوقف و هم برای شعاعی که بیشتر از مرز باشد مانند ایستگاه بندر ترکمن که بتوان از آن امکانات  استفاده کنیم.

استاندار گلستان ادامه داد: نکته سوم قیمت‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی است و بحث مفصلی شد که این قیمت‌های تضمینی افزایش پیدا می‌کند و بر اساس نرخ نیمایی باشد.


https://gccim.com/blog/931

ارسال نظر

بالا