درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

ظرفیت سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اینچه‌برون وجود دارد

دسته بندی اخبار / 1397/8/29

حسینقلی قوانلو،در نشست سفرا، کارداران و رایزنهای فرهنگی ۱۴ کشور دنیا با فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار کرد: ظرفیت مختلفی در استان گلستان در گردشگری و کشاورزی وجود  دارد.

 وی تصریح کرد: استان گلستان  ۱.۲ ارزش افزوده کشور را تولید می‌کند و با توجه به اینکه تولید ارزش افزوده کشور ۴۵۰ میلیون دلار است در این استان ۵.۴  میلیون دلار ارزش افزوده کشور تولید می‌شود.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تاکید کرد: از میزان ۵.۴ میلیون دلار تولید ارزش افزوده استان گلستان نزدیک به ۱۴۰ میلیون دلار آن  ر بخش صنعت ایجاد می‌شود.

 قوانلو تاکید کرد: در سالی که در آن قرار گرفتیم تقریبا ۲۵۰ میلیون دلار حجم صادرات استان گلستان بوده و به دلیل توانایی استان در بخش کشاورزی در بحث صنایع تبدیلی حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

 وی با بیان اینکه ۵۰میلیون دلار سال گذشته صادرات لبنیات ما در استان بوده است، افزود: ۲۰ میلیون دلار صادرات رب گوجه فرنگی از استان گلستان داشتیم و ۱۰ میلیون دلار ید از استان گلستان که به شکل اختصاصی در این استان تولید می‌شود صادر کردیم.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان یادآور شد: یکی از هفت کشور تولید کننده ید در جهان هستیم و همچنین ۲۰ میلیون دلار ظرفیت صادرات مرغ داریم و عمده محصولات استان گلستان ظرفیت صادراتی دارد و علاوه بر یک میلیون تن تولید آرد در استان گلستان وجود دارد.

قوانلو گفت: گلستان به دلیل اینکه استان در مسیر شاهراه و مسیر ریلی شمال به جنوب قرار گرفته و خط ریلی ما از طریق گلستان و آسیای میانه چین و روسیه رد می‌شود و می‌تواند این کشورها را به خلیج فارس وصل کند و همچنین منطقه آزاد در حال تاسیس اینچه برون در این استان داریم.

 وی گفت: ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اینچه برون وجود دارد.

 قوانلو یادآور شد: در کنار آب و هوای مناسب طبیعت زیبا می‌تواند عامل برای جذب سرمایه‌گذاری در استان باشد.

 وی افزود: امیدواریم در این سفر کاردارن ارتباط بین تجار و بازرگانان ما بین سفرا و کشورهای خود ایجاد کند.

 قوانلو گفت: ظرفیت احداث صنایع برای سرمایه‌گذاران کشورهای خود می‌توانند در استان گلستان دنبال کنند.شبستان


https://gccim.com/blog/78

ارسال نظر

بالا