درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

مراسم گرامیداشت هفته ملی دامپزشکی

دسته بندی اخبار / 1403/7/20

مراسم گرامیداشت هفته ملی دامپزشکی با حضور ریاست سازمان نظام دامپزشکی کشور ، رئیس و برخی از اعضا هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان

 

دستورات خلق الساعه مانع توسعه در همه بخش ها از جمله دامپزشکی و تولید می شود.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در مراسم گرامیداشت هفته ملی دامپزشکی، بیان کرد: امنیت غذایی یکی از مهم ترین نکاتی است که همه دولت‌ها نگاه ویژه ای به آن دارند و در این بین دامپزشکان نقش بسیار موثری در تامین  سلامت غذای مردم  دارند.

رضا مبصری اظهار کرد: متاسفانه همانگونه که در بسیاری موارد تصمیمات و مصوبه های خلق الساعه مشکلاتی را بوجود آورده ،حوزه دامپزشکی نیز بی تاثیر از آن نبوده و همچنان دغدغه های این بخش پا برجا است.

 وی افزود:تعرفه های گمرکی و مشکلات ارزی برای وارد کردن مکمل ها، داروها و واکسن های مورد نیاز که به شدت با سلامت غذایی دام و طیور و مردم سرو کار دارد ، باید اصلاح شود.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی گرگان تصریح کرد: استان گلستان سهم عمده ای در تولید گوشت مرغ و تامین ۴۵روز غذای سالم سفره های مردم را دارد اما عدم حمایت ها موجب شده تا این استان فقط تامین کننده باشد و‌خودش سهمی برای دریافت بیشتر از این سفره ندارد.

وی در ادامه گفت:گر چه کشتارگاه ها نقش بسیار مهمی در تولید و تامین غذای سالم دارند اما نمی‌توان از نقش دامپزشکان متخصص از زمان جوجه ریزی تا تولید و کشتار طیور غافل شد اما این قشر برای تداوم همانند بخش تولید نیازمند حمایت بیشتری است.

وی خاطر نشان کرد: اقتصاد دستوری از نهاده ها ، داروها ، واردات ،تعیین نژادها و میزان تولید گرفته تا  قیمت گذاری دستوری در همه جا دیده می شود.

مبصری افزود:جباری که امروز به استان گلستان به عنوان استان شاخص تولید گوشت مرغ برای تولید وارد می شود اما اختیاری در تصمیم گیری ندارد، موجب شده تا این صنعت و فعالان حاضر در آن نتوانند به فکر توسعه بیشتر در این زمینه باشند.


https://gccim.com/blog/1684

ارسال نظر

بالا