درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

ششمین جلسه کمسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان

دسته بندی اخبار / 1403/5/31
اینچه برون منطقه ای استراتژیک برای گلستان و کشور است

 رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان بیان کرد: وجود منطقه اینچه برون برای گلستان و کشور یک منطقه استراتژیک است که می تواند بهره وری بالایی برای کشور و استان داشته باشد.

سعید صفوی در ششمین جلسه کمیسیون توسعه صادرات گفت:چینی ها به شدت خواهان ارتباط گیری و ترد کالا از اینچه برون هستند اما به دلیل فراهم نشدن شرایط در گذشته آنها رغبت بیشتری برای استفاده از مرز سرخس دارند.

وی افزود:در سفر هفته گذشته و هیات همراه به چین به سختی و با تعاملات سختی توانستیم آنها را قانع کنیم که بهترین مسیر برای ترانزیت و تردد مسیر اینچه برون است.

صفوی اظهار کرد:کمبودهای زیادی در اینچه برون برای تجارت دارد اما ما با تلاش های که در حال انجام است امید داریم که چینی ها را به سمت ارتباط گیری تجاری به اینچه برون سوق دهیم.

 

صنعت پایدار به نفع تولید کننده است/دولت و بخش خصوصی مکمل یکدیگرند

امیر یوسفی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در ششمین جلسه کمیسیون توسعه صادرات بیان کرد:صنعت پایدار همواره منافع زیادی برای تولید کننده و مردم دارد و صنعتی ماندگار است که بتواند پایداری خود را حتی در شرایط حساس حفظ کند.

وی افزود:اتاق بازرگانی همواره به عنوان مشاور سه قوه و پیگیر مسایل بخش خصوصی هیچگاه خود را بدنه دولت و مردم جدا نکرده است.

یوسفی گفت:بهش خصوصی نمی تواند به تنهایی موانع را بردارد و در برخی موارد به شدت نیازمند حضور و یا کمک‌بخش خصوصی هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان اظهار کرد:وظیفه اتاق بازرگانی مطالبه گری است.

وی خاطر نشان کرد:چنانچه جزیره ای عمل کنیم هیچگاه موفق نخواهیم شد.

یوسفی تصریح کرد:تولید کنندگان ما باید برای خود برنامه های کوتاه مدت ، میانه مدت و بلند مدت داشته باشند تا بتوانند صنایعی پایدار داشته باشند.

یوسفی بیان کرد:در رابطه با مشکل ریجستری کد صادرات میگو‌ نیز رایزنی های زیادی صورت گرفته گرفته و حتی در نمایشگاه صنعت غذا نیز شخصا مسأله را با رییس دامپزشکی کشور در میان گذاشتم و ایشان قول داد هیات تجاری روس را به استان بیاورند که متاسفانه تا کنون اتفاقی نیفتاد.


https://gccim.com/blog/1657

ارسال نظر

بالا