درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

سومین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان در سال 1403

دسته بندی اخبار / 1403/4/20

سومین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در سال 1403 با حضور سنگدوینی نماینده مردم شریف گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با دستور کار زیر برگزار شد:

  • گزارش رئیس اتاق درباره اهم اقدامات انجام شده و برنامه های پیش روی
  • گزارش نمایندگان اتاق گرگان درکمیسیونهای تخصصی اتاق ایران
  • ارائه نقطه نظرات اعضاء پیرامون امور جاری اتاق
  • طرح پیشنهادات وانتظارات بخش خصوصی ازریاست محترم جمهور
  • بررسی چگونگی مشارکت اتاق در نمایشگاه اگروفود قزاقستان-آلماتی 23 الی25 آبان
  • جمع بندی توسط رییس اتاق
وزرایی دغدغه مند انتخاب شوند

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی گرگان، امیر یوسفی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در سومین جلسه هیات نمایندگان در سال 1403 با حضور سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری انجام شد و جای خوشحالی دارد که استان گلستان توانست مشارکت بسیار خوبی در این حوزه باشد.

وی افزود:امیدواریم وزرایی که انتخاب می شوند تاثیرگذار بوده و برای رفع موانع و مشکلاتی فعالان بخش خصوصی گام بردارند.

وی گفت:با توجه به اینکه استان گلستان در صنعت جایگاه پایین تری نسبت به استان های دیگر دارد اما در زمینه قطعی برق به صورت برابر حساب می شود و تقسیم انرژی در کشور، ناعادلانه است.

یوسفی در ادامه بیان کرد:این قطعی برق لطمه زیادی به واحدهای تولیدی استان می زند.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان اظهار داشت:باید کمک کنیم و همه مدیران از خود جسارت نشان دهند و دستگاه های نظارت کمک کند.

وی گفت:در رابطه با برداشت محصولات سیب زمینی جلساتی برگزار و نامه های متعددی جهت درخواست از وزیر کشاورزی تنظیم شد که با این روشی که دارید اعمال می کنید جلوی صادرات را متوقف کرده و عوارض صادراتی باعث این خواهد شد که کشاورزان در زمان برداشت دچار مشکل و موجب می شود زمان بندی برداشت عقب بیافتد.

یوسفی تصریح کرد:خیلی از کشاورزان سیب زمینی را از زمین جمع نکردند چون صرفه اقتصادی برایشان نداشته که این بزرگترین مصیبت است که کشاورز زحمت کشیده است محصولی را عمل آوری کند اما برداشت نشود.

رئیس اتاق بازرگانی بیان کرد:تقریبا 2000 هکتار از اراضی استان سطح زیر کشت گوجه فرنگی است و از الان باید به فکر باشیم که کارخانجات را در این زمینه کمک کنیم و از قطعی برق این واحد های جلوگیری شود.

وی اظهار داشت:خوشبختانه امسال برداشت گندم در استان یک میلیون تن بوده که حدودا پنجاه درصد آن به کشاورزان پرداخت شد و این موضوع یکی از مطالبات استان بوده که به سرانجام رسیده و باعث خوشحالی کشاورزان شده است.

یوسفی گفت:استان گلستان ظرفیت 11 هزار هکتار کشت پنبه داشته که 50 درصد آن برش استانی بوده و جای نگرانی دارد که این استان به عنوان طلای سفید نامیده می شود، اما متاسفانه حمایت نشده تا کشت آن افزایش پیدا کند.

 

خود تحریمی بلای جان بخش خصوصی

رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در سومین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان در سال 1403 بیان کرد:موانع را باید از جلوی بخش خصوصی برداشت که این امر با حمایت حاکمیت و مطالبه تولید کنندگان محقق می شود.

وی گفت:متاسفانه درگیر خود تحریمی هستیم،حاکمیت باید این مشکل را رفع و از ظرفیت بخش خصوصی حمایت کند.

سنگدوینی افزود:تا زمانی کشور دستوری عمل می کند نمی توان کاری را پیش برد، دولت نباید در اموری که مربوط به بخش خصوصی است دخالت کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:راه نجات کشور به بخش خصوصی مربوط است و دولت باید دست از دخالت بردارد نظارت کند.

وی اظهار کرد:گندم استان نباید در کارخانجات استان های دیگر تبدیل به آرد شود از ظرفیت های خود استان باید استفاده کرد، این موضوع موجب آن می شود که کارخانجات استان از تمام توان خود استفاده کنند.

وی گفت:نباید طوری شود که تولیدکنندگان با واسطه کار خود را پیش ببرند.

سنگدوینی تصریح کرد:اتاق بازرگانی افرادی را که نگران مشکلات بخش خصوصی و باشهامت هستند را برای مدیریت در وزارتخانه و استان پیشنهاد دهند که درک و اشراف کافی از چالش های تولید کننده و فعالان بخش خصوصی داشته باشند.

وی گفت:تولید کنندگان نان آور آحادی از مردم هستند پس نباید به هر بهانه استمرار تولید را قطع کرد.

وی افزود:اتاق بازرگانی برای برنامه دولت چهاردهم راه کار نشان دهد و ما هم قول می دهیم در مجلس حمایت کنیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:یکی از کارهای خوبی که در استان انجام شده پتروشیمی است که موجب توسعه در استان می شود، مجمع عمومی آن تعیین و پیمانکارش هم مشخص شده است.

 

وضعیت نابه سامان جذب منابع در بانک های استان گلستان

علی محمد چوپانی نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان در سومین جلسه هیات نمایندگان در سال 1403 بیان کرد:جذب منابع در بانک های استان در وضعیت خوبی به سر نمی برد، فعالان بخش خصوصی در حال انتقال حساب هایشان به بانک های پایخت هستند.

وی گفت:فقط یکی از شعب بانک های پایتخت به اندازه کل بانک های استان تسهیلات می دهند و کاری هم به کارگروه ستاد تسهیل و شورای برنامه ریزی و... ندارد خود رئیس بانک اختیار تام را دارد و تصمیم گیرنده است.

وی افزود:در استان وام های بیش از 10 میلیارد تومان نیاز به مصوبه شورای برنامه ریزی دارد و می تواند فقط در تبصره 16 و 18 تصمیم بگیرد

چوپانی اظهار داشت:ده میلیارد تومان برای یک تولید کننده رقمی نیست که باعث توسعه آن شود، با توجه به شرایط فعلی که در اقتصاد کشور وجود دارد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی گرگان  تصریح کرد:به دلیل وضعیت رکود که پایان سال واحد های تولیدی سود می کند و مالیات می دهد ولی سود را روی سرمایه اول دوره میزارن بین 20 تا 30 درصد جایگزین سرمایه اولیه کاهش پیدا میکند.

وی گفت:در دولت جدید اتاق بازرگانی قرار شد به عنوان مشاور عالی ایفای نقش کرده که باید مدیریت شود تا انشالله به نتیجه خوبی برسد.

وی افزود:ماده یک قانون مدنی میگه که اگر کسی موجب خسران دیگری شود به میزان خسران ضامن است امروز قطع برق خارج از اراده ما شکل می گیرد که موجب خسارات زیادی به خط تولید می شود و قانون باید در کشور قابل اجرا باشد.

چوپانی بیان کرد:در قانون اصل تعارض منافع هر تصمیمی که حاکمیت می گیرد باید متوازن بین بخش دولتی و خصوصی باشد که متاسفانه عمل نمی شود و اگر قیمت دستوری است هم برای بخش دولتی و خصوصی باشد.

وی اظهار کرد:سیاست های تبعیض آمیز و عدم تعارض منافع باعث این می شود که به بخش خصوصی ضرر زیادی وارد شود که هرکدام یک نوع جلوه پیدا می کند.

 

 


https://gccim.com/blog/1632

ارسال نظر

بالا