درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

هشتاد و‌دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و‌بخش خصوصی استان گلستان

دسته بندی اخبار / 1403/1/18
محور اصلی اقتصاد مردم هستند

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی گرگان، امیر یوسفی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در هشتاد و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد: اگر چه در سالهای گذشته محور نامگذاری سال معطوف به حوزه اقتصادی و حضور مردم در این عرصه بود، اما امسال اشاره مقام معظم رهبری به طور مستقیم به حضور مردم است.
 
وی افزود:این موضوع بعنوان دستورالعمل، برای همه ما است که مردم، محور اصلی اقتصاد هستند و بایستی میدان را برای حضور هرچه بیشتر در فعالیتهای اقتصادی باز کنیم.

یوسفی گفت:در این میان وظیفه سنگینی به دوش قوای مجریه، مقننه و قضائیه گذاشته شده است تا بستر را برای مشارکت مردم در حوزه اقتصادی فراهم کنند.
 
رئیس اتاق بازرکانی کرکان اظهار داشت: تاریخ کشور ما نشان می دهد که هر زمان کارها به مردم واگذار شده به خوبی به سرانجام رسیده است.

وی گفت:بی شک بخش خصوصی در مردم خلاصه می شود چرا که محور سرمایه گذاری تولید و تجارت، مردم هستند.

یوسفی گفت:به نظر میرسد که در قوانین و مقررات مرتبط با فضای کسب وکار نیاز به بازنگری داریم تا بتوانیم شرایط لازم را برای حضور مردم در عرصه اقتصادی فراهم کنیم.

وی در ادامه بیان کرد:قوه اجراییه  بایستی با دخالت کمتر، رفع موانع و واگذاری هرچه بیشتر امور به بخش خصوصی، زمینه حضور مردم را در حوزه اقتصادی فراهم کند تا بتوانیم با تحقق شعار سال، توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور رو شاهد باشیم.

وی گفت:خداوند بزرگ را شاکریم که در سال زراعی جاری نعمتش را بر مردم کشورمون جاری ساخت خوشبختانه بارندگیها بسیار خوب بوده و نوید امیدبخشی رو برای تولیدات کشاورزی به ما میدهد.

یوسفی بیان کرد: امسال امیدواریم که بیش از یک میلیون تن تولید گندم داشته باشیم همچنین در زمینه کلزا و سایر محصولات هم افزایش قابل توجهی خواهیم داشت.

وی افزود:از طرفی امیدواریم که دولت محترم با واقعی کردن قیمت محصولات کشاورزی روحیه وانگیزه ی کشاورزان را تقویت کند. چرا که امروز هزینه های بخش کشاورزی بر مبنای بازار آزاد تهیه میشه اما قیمت محصولات واقعی نیست.

وی گفت:امید داریم که در محصولات اساسی قیمتها به نحوی باشه که برای کشاورز صرفه اقتصادی داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان بیان کرد:مهمترین محصول تولیدی ما گندم است، که امیدواریم با افزایش حداقل دوهزارتومانی به قیمت گندم بتوانیم در مجموع 2000 میلیارد تومان به اقتصاد استان تزریق کنیم.

وی اظهار کرد:در بحث صادرات، خوشبختانه با همکاری همه ی دستگاههای ذیربط و تلاش تولیدکنندگان و بازرگانان، افزایشی نزدیک به 40درصد داشتیم.
این روند می تواند  ادامه داشته باشه به شرطی که بتونیم زیرساختهارو در مرز ایجاد کنیم.

یوسفی گفت:در بخش سرمایه گذاری، تولید و صادرات، امیدواریم موانع از پیش پای فعالان اقتصادی برداشته بشه تا سرعت لازم را در این بخش پیدا کنیم.
وی در ادامه بیان کرد:سرمایه گذار، تولیدکننده و بازرگان تنها انتظاری که از مسئولان دارند این است که در کنارشان باشند، حمایت کنند و شرایط را برای فعالیت هرچه بیشتر تسهیل کنند.

زنگانه ، استاندار گلستان در هشتاد و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گلستان:

با دستگاه‌هایی که در پایان سال بدهی خود را تسویه نکردند برخورد می‌شود، سال گذشته به تمامی دستگاه‌های اجرایی دستور دادیم که تمامی بدهی های خود به بخش های مختلف را صفر کنند.
وی افزود: معاون امور اقتصادی را مأمور کردیم که این مسئله را پیگیری کنند و دستگاه‌های اجرایی که بدهی خود را تسویه کردند تشویق و با دستگاه‌هایی که کم‌کاری کنند برخورد می‌شود.
استاندار گلستان ابراز داشت: برگزاری جلسات گفتگوی دولت و بخش خصوصی نقش مهمی در رفع مشکلات و  پیگیری آنها داشته است به گونه‌ای که برگزاری و خروجی این جلسات مورد تقدیر تهران قرار گرفته است.

در مسکن حمایتی موفقیت های عظیمی کسب کرده ایم

 زنگانه استاندار استان گلستان تصریح کرد: در بدو شروع به کار در استان اداره کل مسکن و شهرسازی استان در جایگاه سی و سوم کشور قرار داشته که اکنون با حمایت و هم افزایی مدیران این دستگاه اکنون در بین ۱۰ استان برتر کشور قرار گرفته است.

وی افزود:در حوزه مسکن روستایی با اقدامات شاخص و جهادگونه تمامی دستگاه‌های این امر تبه اول کشور را از آن خود کرده‌ایم.

زنگانه گفت:علی رغم کمبود زمین به دلیل مرغوبیت آن در استان گلستان بیش از ۸۷۲۱ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن به بهره‌برداری رسیده یا در حال آغاز عملیات اجرایی می‌باشد.

وی با اشاره به عملکرد ۲ ساله دولت سیزدهم در حوزه مسکن بافت فرسوده استان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۳۰۰ پرونده مسکن بافت فرسوده استان تشکیل شده که نشان از رشد ۶۰۰ درصدی دارد.

وی افزود: با امضای تفاهم‌نامه در حوزه مسکن استان و انعقاد قراردادهای جدید در مجموع ۶۶ هزارو ۷۷۱ واحد مسکونی ر حال ساخت می‌باشد.

چوپانی، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی در هشتاد و دومین  جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی :

مشقت تامین مسکن مردم را آزرده کرده است

 

چوپانی، نایب رییس اتاق بازرگانی گرگان گفت: تامین مسکن یکی از نیاز های اساسی است که در حال حاظر مردم را آزرده کرده و در معیشت خانوارهای استان تاثیر گذار است.

 

علی محمد چوپانی در هشتاد و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان اظهار کرد: حقوق یک کارگر پاسخگوی خرید مسکن نیست و نسبت به این موضوع باید راه حلی اندیشیده شود.

 

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند که کاری برای مردم انجام دهید که برای آن‌ها ملموس باشد، بنابراین توجه به مسکن موجب خرسندی مردم خواهد شد.

 

سلیمانی، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی در هشتاد و دومین  جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی :

کشتارگاه‌های گلستان در  خطر تعطیلی

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گرگان گفت: کشتارگاه‎های مرغ استان با خطر تعطیلی روبرو‌ هستند.


 سلیمانی اظهار کرد: مشکلاتی از قبیل قیمت‌های دستوری، کم‌کاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات در گردش، بروکراسی‌های سخت اداری، افزایش مالیات و بیمه‌ها و دیگر مسائل اگر امسال حل و فصل نشود باید شاهد تعطیلی و‌ ورشکستگی  واحدهای تولیدی مرغ باشیم.


عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گرگان  ادامه داد: گلستان دارای ۱۵کشتارگاه صنعتی مرغ با ۵هزار نیروی شاغل  رسمی بیمه شده دیگر توان ادامه راه ندارد.


سلیمانی بیان کرد: به رغم ارائه گزارش در جلسات متعدد اما همچنان واحد های تولیدی مرغ با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و‌ حمایتی نمی‌شوند، باید تدابیر جدی برای حمایت از مرغ داری‌ها و کشتارگاه‌ها اندیشیده شود.

قیمت گذاری دستوری حکم نابودی زنجیره مرغ است

 مبصری عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در هشتاد و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد: مشکلاتی از قبیل قیمت گذاری دستوری، مالیات و عدم تامین تسهیلات بانکی توان ادامه را از بخش خصوصی گرفته و دیگر امیدی به ادامه حیاط نیست

وی افزود: ۱۱درصد محصولات مرغ کشور در گلستان تولید می شود که با توجه به سهم ۱.۳ درصدی صنعت طیور در تولید ناخالص داخلی کشور ، باید ارزش افزوده ای به میزان ۵۵۰میلیون دلار در استان گلستان تولید کند، و از این رهگذر، حداقل ارزش افزوده ای معادل ۱۲ درصد تولید ناخالص داخلی استان داشته باشد.

مبصری گفت:حال آنکه به دلیل قیمت گذاری دستوری و نتیجتا مصادره منافع استان گلستان، سهم صنعت طیور در تولید ناخالص داخلی استان از ۱.۳ درصد فراتر نمی رود و این یکی از دلایل عقب ماندگی درآمد سرانه در استان، نسبت به متوسط درآمد سرانه کشوری است و مشخص نیست این رقم کجا میرود که در آمار تولید ناخالص داخلی استان مفقود است.

وی افزود:دلیل این مسأله قیمت گذاری دستوری و دخالت های دولت در قیمت مرغ است که امروز منجر به ضرر دادن کشتارگاه ها و واحد های تولیدی مرغ شده است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی گرگان اظهار کرد: ۲۸ همت ارزش تولیدات صنعت طیور استان گلستان است ولی تنها ۱.۳ ارزش افزوده استان را شامل می شود.

وی افزود: اگر امروز مسولان به داد صنعت طیور استان نرسند امسال سال سختی برای این صنعت و حتی مردم نیز با بحران غذایی روبرو خواهند شد.

وی افزود:  در سال کشتارگاه‌های گلستان با زیان یک هزار و 200 میلیارد تومان رو به‌رو هستند و از سویی دیگر ذرت و سویا که با ارز 28 هزار و 500 تومانی باید تامین می‌شد در حال حاضر با ارز ۳۲هزار تومانی تامین شود که این مسئله باعث افزایش قیمت تولید می‌شود.

 

 


https://gccim.com/blog/1580

ارسال نظر

بالا