درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

سومین همایش بین المللی دانش ، صنعت و تجارت پنبه در گرگان

دسته بندی اخبار / 1402/10/3

سومین همایش بین المللی دانش ، صنعت و تجارت پنبه در گرگان با حضور مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی ، گرجی مدیر کل دفتر صنایع نساجی وزارت صمت، برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان ، امیر یوسفی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان و برخی از مدیران دستگاه های اجرایی و فعالان اقتصادی در حوزه پنبه استان و کشور


صرفه تولید پنبه کشور نیاز به ماشین آلات به روز دارد

 

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: صرفه تولید پنبه در داخل کشور نیازمند تامین امکانات و تحهیزات و ماشین‌های به روز دنیا است.

 

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی گرگان ، امیر یوسفی رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در سومین همایش بین المللی دانش ، صنعت و تجارت پنبه در گرگان ، اظهار داشت: اکنون وارد کنندگان پنبه، سودآوری برای آن‌ها بیشتر است، چون تولید این محصول در داخل کشور با قیمت جهانی تناسب ندارد.

 

وی ادامه داد: نبود تناسب قیمت تولید پنبه در داخل کشور با قیمت جهانی، واردات این محصول انجام می‌شود و به فکر تولید داخلی نیستیم.

 

یوسفی یادآورشد: گلستان بهترین تولید پنبه را در دنیا به خاطر خاک و شرایط اقلیمی مساعد دارد و باید به فکر راه‌حل عملیاتی و اجرایی برای احیای زراعت پنبه در این استان که زمانی بیش از ۱۷۰ هزار هکتار این خطه سالانه در گذشته زیر کشت میرفت، دارای توجیه و قابل رقابت با دنیا باشیم.

 

وی گفت: اتاق بازرگانی گرگان به عنوان بخش خصوصی در کنار مسوولان مرتبط احیای صنعت پنبه در استان با توجیه اقتصادی است.

 

وی ادامه داد : برگزاری چنین همایش تخصصی را فرصت برای مرور گذشته صنعت پنبه و تلاش درباره برای احیای آن در ایجاد اشتغال و رونق تولید است.

 

وی همچنین از پیشنهاد دریافت مالیات از تولید کشاورزی گلایه کرد.


https://gccim.com/blog/1548

ارسال نظر

بالا