درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

ششمین جلسه کمیسیون کشاورزی کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان

دسته بندی اخبار / 1402/8/25

 

کشت قراردادی الگویی برای رفع دغدغه کشاورزان

 

به گزارش روابط عمومی اتاق، هاشمی رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: عملیاتی شدن کشت قراردادی محصولات کشاورزی الگویی برای رفع دغدغه بهره‌برداران استان گلستان است.

 

هامان هاشمی در نشست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان افزود:  اتاق پیگیر است تا با بهره گیری از نظرات تعدادی از صاحب نظران، مدیران دستگاه‌های مرتبط و صاحبان صنایع تبدیلی و غذایی به راهکار خوب برای اجرا و گسترش طرح کشت قراردادی دست یابیم.

 

وی ابراز امیدواری کرد: طرح مزبور به صورت آزمایشی در برخی از محصولات کشاورزی استان طی سال زراعی جاری با همکاری بخش دولتی و خصوصی عملیاتی و مزایای آن نصیب بهره برداران خواهد شد.

 

هاشمی طرح برگزاری به برگزاری همایش بین المللی توسط مرکز تحقیقات پنبه اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح در استان فرصت بسبار مغتنم برای توسعه زراعت پنبه و رونق اقتصادی این خطه خواهد بود که اتاق بازرگانی گرگان از عملیاتی شدن آن حمایت می‌کند.

 

وی گفت: صادرات محصولات کشاورزی استان گلستان و اموزش فعالان اقتصادی با قوانین صادرات از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود که با جدیت پیگیری می شود.

 

در استان گلستان ۶۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی وجوددارد که عمده این اراضی به زیر کشت پاییزه می رود و گندم ، کلزا ، جو به ترتیب بیشترین سطح زیز کشت را به خود اختصاص می دهد.

 


https://gccim.com/blog/1531

ارسال نظر

بالا