درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

دیپلماسی اقتصادی دولت، فرصتی برای جبران عقب‌ماندگی گلستان است

دسته بندی اخبار / 1402/8/16

 

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: تقویت دیپلماسی اقتصادی به‌عنوان یکی از راهبردهای موثر دولت سیزدهم برای تقویت ارتباط با کشورهای همسایه، فرصت مغتنم جبران عقب ماندگی گلستان در استقرار صنایع بزرگ متناسب با ظرفیت منطقه است.

ابوذر فردوسی  در گفت و گو  اظهار کرد: باید تلاش کنیم با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی از این فرصت به درستی و در راستای توسعه اقتصادی به‌خصوص در بخش رونق صنایع بزرگ استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تمایل اندک سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای راه‌اندازی صنایع بزرگ، یکی از چالش‌های مهم گلستان است که تاثیر منفی خود را در اقتصاد استان به جا گذاشته که نمونه بازر آن، قرار گرفتن گلستان جزو چهار استان فقیر کشور است.

به گفته وی در تاریخ استان گلستان جذب سرمایه‌گذاری خارجی حتی ۵۰ میلیون یورویی در بخش صنعت دیده نشده است در حالی که سایر استان‌ها از جمله یزد موفق به جذب ۸۰۰ میلیون یورو سرمایه خارجی شدند.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم تلاش کرد از طریق تقویت ارتباط با کشورهای همسایه، ضعف دیپلماسی اقتصادی استان‌های مرزی مانند گلستان را برطرف کند که باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

فردوسی افزود: برای ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی به عنوان ظرفیت نخست اقتصادی گلستان، می‌توان با جذب سرمایه‌گذاری کلان و استقرار صنایع بزرگ و سودآور به منظور پایداری تولید و مشارکت در امنیت غذایی کشور، عقب‌ماندگی اقتصادی استان را جبران کرد.

به گفته وی مطالعه استقرار صنایع بزرگ به ویژه در بخش صنعت برای گلستان انجام شده و لازم است با کمک دولت این طرح‌های مطالعاتی اجرا شود.

دیپلماسی اقتصادی دولت، بهترین فرصت برای جبران عقب‌ماندگی گلستان است

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با اشاره به اقدام خوب دولت سیزدهم در راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری اینچه برون، گفت: باید زیرساخت‌های این طرح مهم اقتصادی با تلاش مضاعف مسوولان دستگاه‌های مرتبط جلوتر از برنامه برای جذب سرمایه‌گذاران ایجاد شود.

به گفته فردوسی منطقه آزاد تجاری اینچه برون ظرفیت ایجاد ۴۷ هزار فرصت شغلی را دارد.


https://gccim.com/blog/1528

ارسال نظر

بالا