درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

دولت سیزدهم دیپلماسی اقتصادی خوبی در پیش گرفته است

دسته بندی اخبار / 1402/8/15

امیر یوسفی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در گفتگو با موضوع دیپلملسی اقتصادی بیان کرد: دولت سیزدهم از ابتدای شروع به کار نگاه خوبی به حوزه تقویت ارتباطات دیپلماسی با کشورهای همسایه داشته و زمینه‌ای برای شتاب دادن به حل موانع صادرت و واردات فعالان این بخش شده است.

وی افزود:وقتی دولت دیپلماسی سیاسی را خوب با کشورهای همسایه داشته باشد به طور قطع مسیر دیپلماسی اقتصادی تسهیل خواهد شد.

یوسفی گفت:نمونه بارز تاثیرگذاری دیپلماسی سیاسی و تاثیر آن را در دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم می توان در سفر اخیر هیات بخش دولتی و خصوصی این استان به کشور ترکمنستان مشاهده کرد که تحول بزرگی در مرز باجگیران و بازارچه آن درهمسایگی با ترکمنستان فراهم شده است.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان افزود:برای استان گلستان بسیار حایز اهمیت است که مرزنشینان استان حفظ و حمایت شوند و باید بیش از گذشته روابط دیپلماسی اقتصادی برای آسان سازی برنامه‌ریزی شود.

وی خاطر نشان کرد: به این موضوع مهم نباید نگاه مقطعی داشته باشیم، تلاش شود تا برای امرار معاش مرزنشینان شرایط بهتری فراهم شود.

  یوسفی معتقد است: دولت سیزدهم در حوزه به کارگیری رایزن اقتصادی در سفارتخانه‌ها نگاه خوبی داشته و دارد.

 به گفته وی هم مرز بودن با کشور ترکمنستان  ظرفیت بسیار خوبی برای این استان است که می تواند ارزش افزوده ایجاد کند.

یوسفی ادامه داد:نبود زیرساخت‌های موردنیاز درحوزه صادرات کالا از این استان شمالی، سبب شده تا فعالان این بخش از روی ناچاری برای صادرات کالا از ظرفیت استان‌های همجوار استفاده کنند.


https://gccim.com/blog/1527

ارسال نظر

بالا