درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

راه‌اندازی شرکت هواپیمایی، زیرساخت جذب سرمایه‌ بخش خصوصی در گلستان

دسته بندی اخبار / 1402/8/15

 

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نیز گفت: بخش خصوصی به شرط حمایت دولت آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی شرکت هواپیمایی در استان گلستان را دارد.

علی‌محمد چوپانی افزود: هر زمان دولت اعلام آمادگی کند، بخش خصوصی استان برای سپرده‌گذاری آورده خود در راستای راه‌اندازی شرکت هواپیمایی در این استان، آماده است.

وی ادامه داد: پیشنهاد راه‌اندازی شرکت هواپیمایی در استان توسط بخش خصوصی با ۲۰ درصد آورده و بقیه از محل کمک دولت در قالب ارایه تسهیلات و اختصاص ارز ۴۲ هزار تومانی در هفتاد و دومین جلسه شورای گفت گوی دولت و بخش خصوصی و دولت با حضور وزیر اقتصاد و دارایی در گنبدکاووس ارایه شد.

چوپانی معتقد است: راه‌اندازی شرکت هواپیمایی با حمایت دولت در این استان شمالی به لحاظ استراتژیک قابل تحقق بوده، چون گلستان هم اکنون دارای ۲ فرودگاه شامل فرودگاه بین المللی شهدا گرگان در حال بهره‌برداری و فرودگاه قدس کلاله دارای زیرساخت‌ها و آماده بهره‌برداری است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، ظرفیت سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت با وجود گمرک اینچه برون، ایجاد منطقه آزاد تجاری اینچه برون، پیگیری ایجاد کریدور ریلی شمال به جنوب( اینچه برون - گنبدکاووس - شاهرود و اتصال آن به جنوب کشور)، همسایگی با کشورهای آسیایی میانه و زندگی اقوام ترکمن و قزاق در استان، زمینه ساز تقویت سرمایه گذاری در راه‌اندازی شرکت هواپیمایی برای گلستان است.

وی گفت: راه‌اندازی شرکت هواپیمایی ( ایرلاین) نیاز به تهیه اولیه سه فروند هواپیمای مسافربری دارد که پنج سرمایه‌گذار گلستانی اعلام آمادگی کرده‌اند ۲۰ درصد از هزینه خرید هواپیما را پرداخت کنند.

به گفته وی برای خرید هر فروند هواپیمای کارکرده با ظرفیت ۱۵۰ تا ۱۰۰ نفر بین ۲.۵ تا سه میلیون دلار سرمایه نیاز است.


https://gccim.com/blog/1526

ارسال نظر

بالا