درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

گلستان با کمبود شیر خام مواجه است

دسته بندی اخبار / 1402/8/15

گلستان با کمبود شیر خام مواجه است

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی گرگان ،احمد قلندری عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان بیان کرد: 90 درصد دامداری های سنتی در گلستان از بین رفته است.
 
  قلندری گفت: اکنون بیش از90 درصد دامداری های سنتی در گلستان از بین رفته است.  
 
احمد قلندری در خصوص مشکلات صنعت دامپروری در استان گلستان اظهار کرد: از سال 90 تا کنون دامپروری استان در بخش های دام سبک و دام سنگین با مشکلات مواجه است.
 
وی کم توجهی به این صنعت را یکی از مشکلات مهم این حوزه دانست و افزود: در گذشته بیش از هزار تن شیر در استان گلستان تولید می شد تا جایی که برخی از کارخانه های لبنی ما قادر به دریافت از دامداران نبودند اما با کم توجهی هایی که صورت گرفت باعث شد دامداران از این صنعت کنار گیری کنند.
 
عضو هیات نمایندگان اتاق گرگان گفت: در گذشته دام هایی در گلستان پرورش داده می شد که سهم زیادی در تامین شیر و گوشت به خود اختصاص می دادند و این جایگاه به مرور از دست رفت.
 

 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 90 درصد دامداری های سنتی در استان گلستان از بین رفته است، افزود: در حال حاضر گلستان با کمبود شیر خام مواجه است و کارخانجات استان شیر را از استان های چون خراسان، خراسان جنوبی و اصفهان وارد می کنند.
 
قلندری با اشاره به اینکه کشت علوفه پاییزه کم آب بر در استان گلستان یکی از کارهای قدمت دار است، اظهار کرد: استان گلستان در تولید زراعت پاییزه ترزی کاله از رتبه نخست برخوردار است.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر توجه خاصی به دامپروری گلستان شود می توان این استان را به استان پایلوت در تولید شیر خام تبدیل کرد.
 
عضو هیات نمایندگان اتاق گرگان با بیان اینکه در استان گلستان علاوه بر دامداری، سطح پوشش گیاهی هم از دست رفت، گفت: با بی توجهی هایی که صورت مراتع استان هم از دست رفت و امروز شاهد ریزگردها در استان هستیم.
 
وی افزود: در دهه 60 دو ونیم میلیون راس گوسفند در این مراتع داشتیم که الان این آمارها کاهش پیدا کرده و جای نگرانی است.


https://gccim.com/blog/1525

ارسال نظر

بالا