درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

پنجمین جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان

دسته بندی اخبار / 1402/6/12

مطالبات گندم کاران طی ۱۰ روز آینده پرداخت می شود/ عملکرد جزیره ای آفت رونق اقتصادی

 

به گزارش روابط عمومی اتاق گرگان، هامان هاشمی در حاشیه پنجمین جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی گرگان، در جمع بندی موضوعات این جلسه اظهار کرد: مهمترین موضوع در این نشست مطالبه تسويه حساب كامل گندم تحويلى كشاورزان بود که مقرر شد حداکثر تا 10 روز آینده نسبت به اين امر اقدام شود و در صورتی‌که این اتفاق منتج به نتیجه نشود، حتما پیگیری در سطح ملی انجام خواهد شد، چون فشار مالی گندم کاران قابل تحمل نیست.

 

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان، ضمن اشاره به شروع فصل برداشت محصول پنبه، افزود: انتظار است با رويكردى جديد از رفتار جزیره ای اركان مختلف مرتبط با توليد و فرآورى اين محصول استراتژيك پرهيز و مطالبه گری جمعی و همسو برای بازگرداندن كشت و صنايع تبديلى پنبه در مسير توسعه سرزمین طلای سفید انجام شود.

 

هاشمی ادامه داد: مقرر شد گزارشی از سوی انجمن کارخانجات پنبه پاك كنى به کمیسیون کشاورزی اتاق گرگان ارائه شود که از طريق اتاق بازرگانى گرگان مکاتبات لازم با دستگاه هاى مرتبط در راستاى قیمت گذاری صحيح وش بر مبنای ضریبی ثابت از قیمت گندم اقدام شود. ضمنا همزمان با مكاتبات استانى ضمن طرح درکمیسیون کشاورزی اتاق ایران پيگيرى هاى لازم در سطح ملى و وزارتخانه در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به این موضوع که اتاق بازرگانی پارلمان بخش خصوصی است، بیان کرد: می توان از ظرفیت اتاق بازرگانی برای مطالبه گری و انعکاس چالش های بخش خصوصی بهره گرفت و بخش دولتی را ملزم به رفع چالش های فعالان اقتصادی کرد.

هاشمی ادامه داد: با بهره مندی از ظرفیت های اتاق بازرگانی می توان موجب بهبود فضای کسب و کار برای فعالان اقتصادی را مهیا نمود.

وی ادامه داد: یکی از اهداف این دوره اتاق بازرگانی احیاء و حمایت از تشکل ها و انجمن های صنفی در استان است تا با خرد جمعی موجبات رشد اقتصادی در گلستان را فراهم نماییم.

هاشمی گفت : مبنای رشد و توسعه اقتصادی در هر جای دنیا توجه به سرمایه  انسانی آن جامعه بوده

 

وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی در این دوره در تلاش است با برگزاری دوره های آموزشی در بخش های مختلف به کمک فعالان اقتصادی بیایید و این مهم با مهارت آموزی نیروهای ماهر و متخصص محقق خواهد شد.

 

به گفته هامان هاشمی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان، به لحاظ جایگاه قانونی برای فراهم آوردن زمینه های بازاریابی صادراتی، معرفی کالا و برندهای ایرانی، برگزاری نمایشگاه های مشترک، حضور هیات های تجاری از کشور های هدف صادرات در دستور کار این دوره بوده و در این خصوص تلاش خواهد شد با برجسته نمودن فرصت های سرمایه گذاری در مسیر توسعه اقتصادی نقش خود را به خوبی ایفا نماید.

 

 

وى همچنین از برگزاری رویداد های كنگره ملى باغبانی، جشنواره پنبه، جشنواره قارچ، برگزارى میز تخصصی توتون، نمايشگاه تخصصى ماشين آلات كشاورزى مكانيزاسيون و نمایشگاه تخصصى نهاده هاى کشاورزی در ماه پيش رو در استان خبرداد و افزود: اميد داريم در دوره دهم باتوجه به رویکرد کمیسيون کشاورزی اتاق بازرگانى گرگان در کمک به معرفی ظرفیت‌های کشاورزی استان در عرصه ملی و بین المللى در راستای سیاست‌های توسعه اقتصادی و دیپلماسی اقتصادی دولت نقشى موثر در توسعه  پایدار  استان داشته باشيم.

 

هاشمى گفت: این مهم با مشاركت و همدلی فعالان عرصه توليد و اقتصاد کشاورزی و نگاه ويژه حمایتی مدیران استانی انشالله محقق خواهد شد.


https://gccim.com/blog/1462

ارسال نظر

بالا