درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

دیدار امیر شاهی نماینده وزارت امور خارجه در استان گلستان با رئیس و برخی از اعضا هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان

دسته بندی اخبار / 1402/4/6
لغو روادید با ترکمنستان مطالبه تجار استان گلستان است

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی گرگان ، امیر یوسفی رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان در دیدار با نماینده وزارت امور خارجه در استان گلستان، گفت: لغو روادید بین ایران و قزاقستان آغاز کننده توسعه روابط با این کشور است، با توجه به اشتراکات بین جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان می‌توانیم شاهد توسعه روابط دو طرف باشیم.

وی ضمن اشاره به اهمیت ارتباط تجاری با کشور ترکمنستان، افزود: وزارت خارجه در این مدت اقدامات شایسته ای انجام داده است، امیدواریم در موضوع بهبود روابط با کشور ترکمنستان نیز تمهیداتی اندیشیده شود و روادید با این کشور همسایه نیز لغو گردد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان گفت: برقراری پرواز مستقیم گرگان عشق آباد و رایزنی برای حضور کنسولگری ترکمنستان در استان گلستان، می‌تواند در افزایش روابط تجاری میان ایران و ترکمنستان مؤثر باشد.

وی ادامه داد: به عنوان پارلمان بخش خصوصی استان گلستان آمادگی همکاری در توسعه روابط با کشورهای همسایه را داریم.

 

گرگان بهترین مبدا پرواز به عشق آباد

رحمان قره باش عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان در دیدار با نماینده وزارت خارجه در استان گلستان، بیان کرد: با عنایت به شرایط مختلف، بهترین شرایط پرواز به عشق آباد از گرگان است.

وی افزود: در موضوع تجارت مهمترین موضوع اخذ روادید است، این موضوع پیگیری شود.

نایب رییس اتاق مشترک ایران و ترکمنستان اظهار کرد: ناوگان ایرانی نباید بیکار باشد و در مقابل اجازه دهیم از ناوگان ترکمنستان استفاده شود.

قره باش ادامه داد: در موضوع واگن در محدودیت هستیم که نیاز است این موضوع نیز پیگیری شود.

وی اظهار داشت: در اینچه برون بازارچه مرزی استاندارد نداریم لذا می بایست با دید دیپلماسی این بازارچه در دو کشور ایجاد گردد.

 

سفرا از افراد توانمند انتخاب شوند

صفوی در دیدار با نماینده وزارت خارجه در استان گلستان اظهار کرد: با عنایت به تغییرات روزمره بخش نامه ها، تجار دچار سردرگمی شده اند.

سعید صفوی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان گفت: دولت بانی قاچاق کالا است، ممنوع کردن برخی واردات موجب فساد و قاچاق کالا شده است، در صورتی که تولید داخلی برخی کالاها اسمی بشمار می رود و حقیقی نیست.

وی به وقوع موانع در بعضی از سفارت خانه ها اشاره کرد و افزود: زمانی که به سفارت خانه های جمهوری اسلامی ایران در برخی کشور ها حاضر می شویم مشخص است که افراد کارشناس نیستند و توان رفع مشکلات را ندارند.

وی خواستار دقت در انتصاب سفرا شد و اشاره کرد: سفرای جمهوری اسلامی ایران باید از افراد توانمند و با بستر اقتصادی انتخاب شوند.

 


https://gccim.com/blog/1424

ارسال نظر

بالا