درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

شصت و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان

دسته بندی اخبار / 1402/3/25

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی گرگان ، یوسفی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان در شصت و ششمین جلسه شورای گفتگوی و بخش خصوصی استان گلستان ضمن تشکر از مهندس چوپانی دبیر سابق جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد: نرخ حقیقی تورم در فروردین ماه نزدیک به ۶۰ درصد می باشد که جای تامل دارد.

وی افزود: بلاتکلیفی جهاد کشاورزی در این مدت برای کشاورزان مشکلاتی ایجاد کرده است. تصمیمات بدون پشتیبانه کارشناسی مشکلات زیادی را برای صنعت طیور ایجاد کرده است. صنعت طیور برای اقتصاد استان بسیار با اهمیت است که باید به آن پرداخته شود

یوسفی خاطر نشان کرد: پیشنهاد داریم دستگاه های اجرایی از اتاق بازرگانی برای نظر کارشناسی اقتصادی استفاده کنند.

رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان گفت: با عنایت به خشکسالی های حاکم در استان گلستان نزدیک به ۵۰ درصد پیش بینی ها برداشت محصول داشتیم. در کنار این مشکلات پیش آمده قیمت گندم به رقم پیشنهادی(۱۷هزار تومان) نرسیده و در پرداخت نیز نظم وجود ندارد.

وی اظهار داشت: با عنایت به برداشت محصول سیب زمینی استان گلستان، و کیفیت بالای آن، در حوزه ملی پیگیر برند سازی این محصول استان و موفق به اخذ نظر مساعد شدیم.

یوسفی افزود: در موضوع صرفه جویی نخستین جایی که هدف گرفته می شود صنعت است در صورتی که صنعت حال و روز خوبی ندارد و اگر متوقف شود زمینه معیشتی مردم که از مهمترین فاکتور ها است با مشکل مواجه می شود.برنامه ریزی شود در سال رشد تولید جلوی تولید را نگیریم.

 

مبصری عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان در شصت و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان، بیان کرد: تنها افق امیدوار کننده اقتصاد استان گلستان تاسیس منطقه آزاد اینچه برون باشد.

وی افزود: این افق می تواند رونق قابل توجهی را در صنعت استان ایجاد کند و نزدیک به ۱۷ میلیارد دلار روابط تجاری را محقق سازد.

مبصری به نیاز های اولیه منطقه آزاد اینچه برون اشاره کرد و اظهار داشت: ۵۳ همت منابع سرمایه گذاری نیاز است که نزدیک به ۵۰ درصد آن بعهده دولت است که ۱۲ همت آن را دولت مستقیم متعهد شده است و ۱۴ همت آن از فروش اراضی محقق خواهد شد.

رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق گرگان افزود: سرمایه گذاری منطقه آزاد اینچه برون، تقدم با دولت است و پس از آن سرمایه گذاری بخش عمومی و خصوصی انجام خواهد شد.

وی گفت: اساسی ترین نیاز منطقه آزاد اینچه برون برق است که می بایست به روش های گوناگون تامین شود.


https://gccim.com/blog/1421

ارسال نظر

بالا