درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

نخستین جلسه کمیسیون اقتصاد کلان در محل گمرک استان گلستان با محوریت راه اندازی منطقه آزاد اینچه برون و بررسی نقش منطقه آزاد در اقتصاد کلان استان گلستان

دسته بندی اخبار / 1402/3/19

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی گرگان ، رضا مبصری رئیس کمیسیون اقتصاد کلان در نخستین جلسه این کمیسیون در محل گمرک استان بیان کرد : وجه تمایز نسبت به سرزمین مادی، قوانین مربوط به مناطق آزاد است که موجب می شود فضای کسب و کار اوضاع بهتری داشته باشد و رشد تولید ناخالص داخلی افزایش یابد.

وی افزود : در این شرایط شاهد رونق خواهیم بود و طرح های ورود موقت مواد اولیه، تولید و سپس صادرات را محقق ساخت که در این شرایط ارزش افزوده اتفاق خواهد افتاد.

مبصری عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی گرگان گفت : در استانی مانند گلستان که با محوریت کشاورزی است، وجود منطقه آزاد می تواند به رونق این بخش کمک کند، همچنین ما در استان گلستان چشم انداز قوی دیگری جز تاسیس منطقه آزاد نمیبینیم که تا این حد محرک باشد و سرمایه گذار جذب نماید.

وی تاکید کرد : کمیسیون اقتصاد کلان بر روی پیشرفت منطقه آزاد تاکید دارد.

مبصری گفت : در این طرح سازماندهی و شروع سرمایه گذاری مشکل وجود دارد، اعضای هیات مدیره هنوز مشخص نشده اند و این گذر زمان موجب عقب افتادن سرمایه گذاری می شود.نیاز است در این موضوع تسریع شود.

مبصری بیان کرد : بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی در این طرح سرمایه گذاری نیاز دارد که با همکاری بخش خصوصی و دولت امکان پذیر است.

 

بروکراسی های بدون ضرورت را حذف کنیم / بخش خصوصی به دنبال رفع موانع مقابل بخش خصوصی است*

 امیر یوسفی رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان در نخستین جلسه کمیسیون اقتصاد کلان که در محل گمرک استان گلستان برگزار شد بیان کرد : زمان برای سرمایه گذار مهم است و با مواجهه به موانع قطعا مسیر خود را به حوزه ای دیگر تغییر می دهد. در این شرایط است که برخی استانها از سرمایه گذاری های کلان بی بهره هستند.

یوسفی اظهار داشت : تحول و تحرک موجب بهبود فضای موجود می شود و این مهم با همکاری بخش دولتی میسر خواهد شد.

وی افزود: پیشنهاد می شود بیاییم طی اقدامی جهادی، بروکراسی های بدون ضرورت را حذف کنیم.

یوسفی تاکید کرد: منطقه آزاد اینچه برون در توسعه مراودات تجاری ظرفیت بسیار خوبی را خواهد داشت.


https://gccim.com/blog/1417

ارسال نظر

بالا