درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

روند کند «علاج بخشی خلیج گرگان» کشاورزی و اقتصاد منطقه را تهدید می کند

دسته بندی اخبار / 1402/3/17

هامان هاشمی ، رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی گرگان گفت: حدود یک دهه است که عقب نشینی آب در خلیج گرگان به وضعیت بحرانی رسیده و روند کند علاج بخشی آن کشاورزی و اقتصاد منطقه را تهدید می کند.

هامان هاشمی با بیان این که این که حدود یک دهه است که عقب نشینی آب در خلیج گرگان به وضعیت بحرانی رسیده است اظهار کرد: تبعات منفی تعلل در علاج بخشی این پدیده و کند بودن پروژه های مربوطه به شکل روزافزونی دامن اقتصاد منطقه به ویژه بخش کشاورزی و شیلات را گرفته است.

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان افزود: با توجه به خشکسالی سال‌های اخیر، تبدیل خلیج گرگان با وسعتی در حدود ۶۰ هزار هکتار به کانون ریزگردها علاوه بر سلامت مردم، تهدیدی بزرگ برای کشاورزی، باغات و جنگلها در مناطق وسیعی از غرب گلستان و شرق مازندران است که معیشت مردمان این منطقه را نیز به خطر انداخته است.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان با تاکید بر این که بی تردید تضعیف اقتصاد منطقه موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود، ادامه داد: هنوز به طور مشخصی نتیجه پروژه علاج بخشی و اقدامات انجام شده به افکار عمومی اعلام نشده است.

او با اشاره به سفر قریب الوقوع رییس جمهور به استان گلستان افزود: از جناب آقای رییسی استدعا داریم به طور ویژه ای این موضوع را مورد توجه قرار دهند و تا زمان برای مدیریت بحران وجود دارد اقدامات لازم از سوی بخش حاکمیتی صورت پذیرد.

هاشمی تأکید کرد: انتظار می رود سازمان های مربوطه دولتی و حاکمیتی در استان مواردی از قبیل معضلات خلیج گرگان، تالابهای بین المللی استان، پارک بین المللی گلستان، جنگل النگدره، وضعیت آب و موضوعات حیاتی مرتبط با توسعه پایدار استان را به طور جدی تری با افکار عمومی در میان بگذارند تا با بهره گیری از مشارکت عمومی و استفاده از ظرفیتهای متخصصین و کارشناسان خصوصا بدنه دانشگاهی و تحقیقاتی و تبدیل آن به مطالبات ملی از بودجه های کشوری بیش از پیش برای رفع این معضلات یاری جست.


https://gccim.com/blog/1414

ارسال نظر

بالا