درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

گزارش تصویری جلسه کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان با حضور مدیرکل نساجی وزارت صمت

دسته بندی اخبار / 1402/3/14
در حق پنبه استان گلستان جفا شد 

 به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی گرگان ، یوسفی در نخستین کمیسیون توسعه صادرات که با حضور مدیر کل نساجی وزارت صمت برگزار شد بیان کرد: با عنایت به اهمیت موضوعی در رفع موانع بخش خصوصی استان گلستان، کمیسیون های تخصصی تشکیل شده است.

امیر یوسفی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان گفت: متاسفانه در گذشته در حق پنبه استان گلستان جفا شد، در صورتی که بستر خوبی در استان وجود دارد.

وی افزود: در حوزه تولید مبلمان خوشبختانه شاهد اتفاق های خوبی هستیم تا حدی که از استان های دیگر برای خرید مبل به عطا آباد مراجعه می کنند.

 «عطاآباد» نام روستایی است در شمال شرق گرگان، مرکز استان گلستان با گسترش کارگاه‌های تولید مبل، فروشگاه‌های بزرگ و همچنین خریداران که از نقاط مختلف کشور برای خرید و بازدید به این روستا سفر می‌کنند کاملا یک قطب اقتصادی بوجود آورده است. جوانان روستا و بسیاری از روستاهای اطراف در کارگاه‌های تولیدی عطاآباد مشغول به کار هستند و عملا فرد بیکاری در این منطقه نیست. 

از کشت پنبه حمایت شود

 

حسن زاده مدیر کل صمت استان گلستان در نخستین جلسه کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگاتی صنایع معادن و کشاورزی گرگان بیان کرد: یکی از محور های فعالیت استان در حوزه کشاورزی است، همچنین پنبه یکی از محصولات قابل کشت در استان بود که بدین وسیله به سرزمین طلای سفید نامیده شده است. اما اکنون متاسفانه این محصول استراتژیک در استان رونق ندارد، لذا انتظار داریم با حمایت دولت این ظرفیت به استان بازگردد.

 

حسن زاده خاطر نشان کرد: توسعه کشت پنبه نیاز به بازسازی و نوسازی کارخانجات پنبه پاک کنی و صنایع تبدیلی دارد

 

وی در این جلسه که با حضور گرجی مدیر کل نساجی وزارت صمت برگزار شد افزود: در راستای رونق صنعت مبلمان استان گلستان، تحت عنوان خوشه مبلمان پیگیری های خوبی انجام شده است که امیدواریم شاهد توسعه این صنعت در استان باشیم.


https://gccim.com/blog/1412

ارسال نظر

بالا