درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

نشست و هم اندیشی فعالان اقتصادی استان گلستان با دکتر حسینی‌نیا معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

دسته بندی اخبار / 1401/6/21
صنعت در تامین نیروی ماهر با مشکل رو به رو است

به گزارش روابط عمومی اتاق گرگان؛ علی محمد چوپانی نیز در جلسه نشست فعالان اقتصادی با دکتر حسینی نیا معاون وزیر تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار کرد: دانشگاه های ما این توان را ندارند که یافته های علمی را تبدیل به مهارت کنند و مسئولیت آموزش فنی و حرفه ای در این راستا سنگین است.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گلستان ادامه داد: با حجم زیادی از دانشجویانی رو به رو هستیم که در کارگاه و یا کارخانه و حتی حسابداری نتوانستند آن مهارت لازم را برای اجرای کار داشته باشند و سازمان آموزش فنی و حرفه ای در این راستا می تواند ایفاء نقش کند.

چوپانی متذکر شد: باید این مهارت های مورد نیاز صنعت در آموزش فنی و حرفه ای مورد توجه قرار گیرد و حتی آمادگی داریم که در این بخش به فنی و حرفه ای کمک کنیم، مرکز تولید مبل در گلستان داریم که در ایران برند شده است، همه جوانان ترکمن ما در اینجا فعالیت می کنند، در تولید زعفران در وامنان نیز اقدام شده است و نیاز است که در حوزه بسته بندی به آن اهتمام شود.

وی افزود: باید بتوانیم باغبانی را در استان تقویت کنیم و لازمه آن این است که ما نیروی ماهر در این بخش ها را آموزش دهیم.

 

نیاز بخش خصوصی به نیروی ماهر و متخصص

یوسفی نائب رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی گرگان در دیدار با رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور، اظهار کرد : ملاک بخش خصوصی برای جذب نیرو مدرک تحصیلی نیست و ما به نیروی ماهر نیاز داریم لذا براساس هزینه ای که برای پرسنل انجام می دهیم نیاز به بازخورد داریم.

وی افزود : مجموعه تولیدی نیاز به نیروی متخصص دارند که بتوانند از آن بهره وری داشته باشند.

امیر یوسفی رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان بر سرمایه گذاری در حوزه مهارت آموزی نیروی کار  واحدهای تولیدی استان تاکید کرد و گفت: اتاق بازرگانی استان آمادگی دارد که به سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای گسترش خدمات خود در حوزه آموزش متناسب با نیاز استان کمک کند.

 

آموزش فقط به قصد ارائه آمار نباشد

رحمان قره باش عضو هیات نمایندگان اتاق گرگان در دیدار با رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور:

در حوزه مبل اعطا آباد طرحی را پیاده سازی کردیم که بانوان در کنار آقایان بصورت حرفه ای فعالیت داشته باشند، با آموزش توانستیم  خیاطی را به خانم های منطقه واگذار نماییم.

باید به کیفیت آموزشی در فنی و حرفه ای اهتمام داشته باشیم


https://gccim.com/blog/1316

ارسال نظر

بالا