درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

نشست کارشناسی اعضای هیئت مدیره انجمن صنعت پخش استان گلستان با رییس اتاق بازرگانی گرگان و مدیران کل امورمالیاتی و تأمین اجتماعی استان گلستان

دسته بندی اخبار / 1400/3/31
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی گرگان عنوان کرد: گلایه از بخش نامه دولت در خصوص تأمین ارز کالاهای وارداتی

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی گرگان با اشاره به بخش نامه دولت در خصوص تامین ارز کالاهای وارداتی گفت: با توجه به قیمت ارز آزاد و دولتی این بخشنامه هزینه مالی زیادی  به تجار تحمیل کرده است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادون و کشاورزی گرگان، علی محمد چوپانی در نشست با انجمن شرکت های پخش استان گلستان اظهار کرد: انجمن پخش در استان با مشکلاتی رو به رو هستند، که گاهی این مشکلات  ناخواسته به وجود آمده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: دولت بخشنامه ای را وضع کرده که بر اساس آن اگر از گمرکات کالایی وارد بازار داخلی میشود با ارز چهار هزار و200 تومانی ازای هر دلار از تاریخ صدور حواله ارزی تا ترخیص کالا به مدت حداکثر 3 ماه محاسبه می‌شود، که این مسله با توجه به اختلاف قیمت ارز آزاد و دولتی هزینه زیادی را بر دوش تجار می اندازد.

وی خاطرنشان کرد: ما در استان فقر مطلق نداریم در هر نقطه ای از استان گلستان رفاه نسبی وجود دارد و با کمی مدیریت می توانیم از فقر عبور کنیم.

این مقام مسئول بابیان اینکه  در توزیع عادلانه ثروت در پس از انقلاب خوب عمل شده است، افزود:سال سختی در پیش روی کشور است و قطعا با هماهنگی بین سران قواه این مشکلات برطرف می شود.

چوپانی بیان کرد: تجار صادر کننده ما نمی توانند ارز را به داخل کشور بیاورند و معاوضه کالا به صورت تهاتری کار سختی است و در دنیا منسوخ شده است.

وی گفت: در کشور وضعیت عادی نداریم و باید مسئولان به تجار کمک کنند، دولت محصولات کشوری را با قیمت های تضمینی خریداری می کند که نسبت به قیمت جهانی پایین تر است و این در حالی است که کشاورزان ادوات و نهاده ها را با قیمت ارز آزاد تامین می کنند.

رئیس اتاق بازرگانی مرکز استان گلستان به هماهنگی بین سران قوا تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت کشورهای همسایه و روابط با این کشورها استفاده شود.

 

مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان: اساس کار سازمان امور مالیاتی بر اعتماد سازی استوار است

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان، علی اصغر هزارجریبی در جلسه انجمن شرکتهای پخش استان گلستان اظهار کرد: در بحث امور مالیاتی بشترین موضوعی که حائز اهمیت است اعتمادسازی مالیات که از جمله مهمترین وظایف اداره کل امور مالیاتی است به شمار می‌رود.

مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان افزود: در تحقق درآمد مالیاتی شتاب مضاعفی نداریم در سال ۹۹ تنها ۸۵ درصد اظهارنامه مالیاتی را از مودیان پذیرفتیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما اعتمادسازی بین مودیان مالیاتی است و از سوی دیگر با افراد متخلف به صورت جدی برخورد خواهیم کرد.

 مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان، بیان کرد: اکثر اظهارنامه های مودیان مالیاتی قطع میشود و افرادی که در پرداخت مالیات شفاف نباشند متضرر خواهند شد.

وی به تحقق درآمد مالیاتی استان گلستان اشاره کرد و گفت: ۲۰ درصد از تحقق درآمدهای مالیاتی استان گلستان مربوط به کارگران و کارمندان است.

مدیر کل  امور مالیات استان گلستان در پایان یادآور شد: در خصوص مالیات شرکت های پخش و در صورت اختلافات با این شرکت ها از ظرفیت صنفی برای حل آن بهره می گیریم و مودیان مالیاتی حق دارند طبق قانون نماینده خود را انتخاب کنند.

 

در این جلسه که با حضور مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان برگزار شد شرکت های پخش استان به دغدغه های مالیاتی خود پرداختند.

 


https://gccim.com/blog/1205

ارسال نظر

بالا