درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

نشست هم اندیشی توسعه مراودات با کشور قزاقستان بویژه استان منگستائو

دسته بندی اخبار / 1400/1/31

به گزارش روابط عمومی اتاق گرگان، عابدی در نشست هم اندیشی پیرامون توسعه مراودات با قزاقستان بویژه استان منگستائو، بیان کرد: با عنایت به اشتراکات بین دو کشور و همچنین ظرفیت های تکمیل کننده، متاسفانه مراودات تجاری با قزاقستان در سطح قابل قبولی نیست.

 

امیر عابدی رییس اتاق ایران - قزاقستان در این دیدار اظهار داشت: یکی از پیش نیاز های ارتباط تجاری، راه هوایی است که خوشبختانه پرواز گرگان آکتائو شرایط را در این امر مهیا کرده است.

 

عابدی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان، به ظرفیت های استان گلستان اشاره کرد و افزود: نیاز است جمهوری اسلامی ایران و بویژه استان گلستان برای مردم قزاقستان معرفی و تبلیغ شود، در این راستا پیشنهاداتی ارائه داده ایم که امید است با همکاری دستگاه های اجرایی این مهم محقق شود.

 

مهندس چوپانی در نشست هم اندیشی توسعه مراودات با قزاقستان، گفت: اتصال راه آهن عریض در مرز اینچه برون و همچنین برقراری پرواز گرگان آکتائو بستری برای افزایش مبادلات تجاری با کشور های همسایه بویژه قزاقستان است.

 

علی محمد چوپانی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان اظهار داشت: حضور 7 هزار قزاق در استان گلستان نقطه قوتی برای افزایش داد و ستد با قزاقستان است، پس از پایان ایام پیک کرونا آمادگی پذیرش هیات های تجاری فرهنگی این کشور را داریم.

 

وی افزود: سهولت در صدور روادید برای تجار، استقبال از پرواز گرگان آکتائو را متحول خواهد کرد. 


https://gccim.com/blog/1141

ارسال نظر

بالا