درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

با تجدید نظر دولت، خرید تضمینی گندم در سال 1400 افزایش یابد

دسته بندی اخبار / 1400/1/10

دیدار نوروزی رییس و برخی اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان با رییس کل دادگستری استان گلستان

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان، مهندس چوپانی در دیدار با دادستان و رییس کل دادگستری استان گلستان، ضمن گرامیداشت ایام شعبانیه، بیان کرد: نظر حمایتی دستگاه قضا از بخش خصوصی موجب دلگرمی این قشر عظیم شده است.

 

مهندس علی محمد چوپانی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان در این دیدار ضمن اشاره به قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی، اظهار داشت: قیمت خرید گندم بدون افزایش همان 4 هزار تومان محاسبه شده است، پیش ینی می شود با این قیمت، گندم امسال مورد مصرف خوراک دام قرار گیرد و رزق مردم با مشکل مواجه شود. لذا انتظار است قیمت خرید تضمینی مورد بازنگری قرار گرفته  و حداقل 6 هزار تومان  تصویب شود.

 

وی عدم تصویب FATF را موجب افزایش هزینه های صادرات دانست و افزود: صادر کنندگان در انتقال وجه بابت مراودات مالی برون مرزی با مشکل جدی مواجه هستند نباید با عدم تصویب پذیرش گروه ویژه اقدام مالیFATF هزینه های مالی صادرات و واردات را افزایش دهیم.

 

هادی هاشمیان رییس کل دادگستری استان گلستان در دیدار با اعضای هیئت نمایندگان اتاق گرگان اظهار داشت: شورای امنیت ملی چند استان از جمله گلستان را مستعد سرمایه گذاری دانست که نشان دهنده امنیت اجرایی در این استان است.

 

وی افزود: این اعتقاد وجود دارد که در عمل هم باید شعار های حمایتی را نشان دهیم، آمادگی داریم با نظر های مشورتی و ارائه راهکار ها، بیش از این مدافع بخش خصوصی باشیم.

 

سید رضا سید حسینی دادستان مرکز استان گلستان در دیدار با اعضای هیئت نمایندگان اتاق گرگان اظهار داشت: توجه به تولید داخل، تنها راه نجات اقصاد است.

 

وی افزود: متاسفانه شاهد هستیم تصمیمات و مقررات لحظه ای موجب بروز مشکل در اقتصاد کشور شده است. باید تلاش شود با برنامه ریزی، اقتصاد به بازار آزاد سوق پیدا کند.

 

دادستان مرکز استان گلستان افزود: در قرارداد های بانکی نیز پرونده های واحد های تولیدی با دیگر پرونده ها تفاوت داشته باشد. در سال گذشته اقدامات نظارتی خوبی در این رابطه انجام شد. دستگاه قضا نیز نسبت به بخش خصوصی دید حمایتی دارد.

 

امیر یوسفی نایب رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان نیز در این دیدار بیان کرد: در تامین قطعات ماشین آلات صنعتی مشکل وجود دارد، برخی قطعات نمونه داخلی ندارند و باید از خارج کشور تامین شود، یک راهی بابت تسهیل این موضوع اندیشیده شود.

 

وی گفت: در استان گلستان ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد اما متاسفانه عمدتا با  تصمیمات اشتباه موانع زیادی ایجاد می شود.

 

یوسفی تاکید کرد: سیستم بانکی در مقابل رونق تولید مقاومت می کنند، فعالان اقتصادی در شرایط بسیار سختی فعالیت می کنند،

 

امیر عابدی عضو هیئت نمایندگان اتاق گرگان و رییس اتاق مشترک ایران قزاقستان نیز گفت: متاسفانه شاهد هستیم با نبود برنامه ریزی، بالاترین مقامات کشور درگیر کوچکترین موضوعات کشور از جمله مشکلات مرغ و تخم مرغ، شده اند.

 

وی افزود: حس مسولیت شناسی بخش خصوصی در زمان ها و رویداد های مختلف کشور، از جمله جنگ تحمیلی، سیل، کرونا و اتفاقات دیگر، قابل لمس است.

 

علی صفرنژاد عضو هیئت نمایندگان اتاق گرگان نیز اظهار داشت: کار زمزمه زندگی است و تولید کننده نیز ایجاد کننده این زمزمه بشمار می رود، قبل از رفع موانع باید مانع گذار ها را از میان برداشت.

 

وی افزود: انتظار است در شرایط ویژه فعلی نگاه نظارتی نیز منعطف تر باشد.


https://gccim.com/blog/1111

ارسال نظر

بالا