درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

هدف ما توسعه روابط با جمهوری ترکمنستان در زمینه اقتصادی، فرهنگی، تجاری و بازرگانی است

دسته بندی اخبار / 1399/9/22

دکتر حق شناس استاندار گلستان در گفتگوی ویدئو کنفرانسی با آقای آتا خاللی یف استاندار بالکان جمهوری ترکمنستان؛

بیست و پنجمین سالگرد اعلام بی طرفی جمهوری ترکمنستان را به تمام مردم و مسئولین این کشور تبریک عرض می کنم.

خوشبختانه روابط گلستان و بالکان به لحاظ دینی، قومی، فرهنگی و تجاری در گذشته مناسب بوده و تا پیش از شیوع ویروس کرونا روابط تجاری و بازرگانی قابل قبولی بین دو استان حاکم بوده که باید تلاش کنیم این روابط رونق بگیرد.

از استاندار بالکان و هیات های مختلف از جمهوری ترکمنستان دعوت می کنیم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی میزبانی ما را برای حضور در مزار شاعر شهیر ترکمن ، مختومقلی فراغی ، پذیرا باشند.

آمادگی لازم جهت مبادلات علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و بازرگانی بطور کامل در گلستان وجود دارد.

آتا خاللی یف استاندار بالکان : ما آمادگی توسعه روابط با استان گلستان در زمینه اقتصادی، اجتماعی، کشاورزی، دریایی ، فرهنگی و گردشگری را داریم.

به گزارش روابط عمومی اتاق گرگان، یوسفی در گفتگوی مجازی با استاندار بالکان جمهوری ترکمنستان، ضمن اشاره به اشتراکات موجود، اظهار داشت: استان گلستان ظرفیت بالایی در تولید محصولات با کیفیت کشاورزی دارد که می تواند سطح زیادی از نیازهای ترکمنستان را برطرف سازد.

امیر یوسفی نایب رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان افزود: ترکمنستان یکی از اهداف تجاری جمهوری اسلامی ایران، بویژه استان گلستان است که انتظار می رود بر این اساس، و همچنین روابط دیپلماسی دوطرف، مراودات تقویت شود.

رحمان قره باش عضو هیئت نمایندگان اتاق گرگان نیز در این دیدار گفت: اینچه برون راه ارتباطی بسیار خوبی بین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان است که می توان لجستیک کالا ها را به سهولت از این منطقه انجام داد.

وی افزود: استان بالکان نیز ظرفیت بالایی جهت ارتباط تجاری با استان گلستان دارد.


https://gccim.com/blog/1017

ارسال نظر

بالا