درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

نشست هم اندیشی با محوریت تبادل نظر در زمینه قوانین قضایی مرتبط با بخش خصوصی و رفع موانع و مشکلات تولید

دسته بندی اخبار / 1402/2/30
نشست هم اندیشی چنارانی دبیر کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی و منتظری نماینده مجلس شورای اسلامی (گرگان و آق قلا) با رئیس و اعضا هیات رئیسه و هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی گرگان با محوریت تبادل نظر در زمینه قوانین قضایی مرتبط با بخش خصوصی و رفع موانع و مشکلات تولید

 

تولید و سرمایه‌گذاری در کشور نیاز به حمایت ویژه دارد / لزوم ارتباط اتاق بازرگانی با مجلس

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی گرگان ، امیر یوسفی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان هم با اشاره به اینکه اکنون تولید و سرمایه‌گذاری در کشور نیاز به حمایت ویژه دارد، گفت: از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که در رابطه با حل موانع قوانین و تسهیل آن با بخش خصوصی، گفتمان بیشتری داشته باشند.

او فرایند طولانی استعلام‌ها برای سرمایه‌گذاری را از جمله موارد کاهش انگیزه‌بخش خصوصی دانست و اضافه کرد: در همه دنیا برای جذب سرمایه‌گذاری تلاش دولت‌ها به تدوین سیاست‌های تشویقی است درحالی‌که این فرایند در ایران کاملا وارونه عمل می‌کند.

امیر یوسفی افزود: بخش خصوصی در شتاب بخشیدن به مسیر افزایش تولید توسعه کشور می‌تواند نقش به سزایی ایفا کند و ضرورت حمایت و همراهی مجلس، دولت و قضائیه را هم بیشتر می‌کند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب برای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در کشور تاکید دارند و برای شتاب در این مسیر باید قوانین دست و پاگیر این حوزه حل شود چون تحریم‌های ظالمانه دشمنان طی سال‌های اخیر به بسیاری از تولیدکنندگان خسارت وارد کرده است.

او در خاتمه ضمن تاکید بر اینکه امروز تولید و تجارت در کشور به حمایت بیشتری از سوی دولت نیازمند است، خاطرنشان کرد: با وجودی که همه مدیران دولتی مدعی به تلاش برای رفع موانع تولید هستند، جای سوال است که چرا این مشکلات از پیش پای بخش خصوصی برداشته نمی‌شود.

 

برنامه هفتم توسعه گامی موثر برای آینده کشور است / لزوم ارتباط اتاق بازرگانی با مجلس

 خانم هاجر چناران دبیر کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت : انتقال مسائل و مشکلات تولیدکنندگان کشور به کمیسیون قضایی می‌تواند سریع‌تر بسیاری از موانع بر سر راه فعالیت آنها را برطرف کند.

 او افزود : اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی استان‌ها باید ارتباط خود را در طرح مسائل و مشکلات در حوزه های تولید و سرمایه‌گذاری با کمیسیون‌های مرتبط از جمله قضایی بیشتر کنند.

 هاجر چنارانی همچنین با اشاره به اینکه بررسی برنامه هفتم توسعه کشور در مجلس شورای اسلامی حدود 3 تا 4 چهار ماه طول خواهد کشید افزود : برنامه توسعه هفتم گامی موثر برای پنج سال آینده این مرز و بوم است و باید بررسی آن با دقت انجام شود

 چنارانی اضافه کرد: خلا و مشکلاتی که پیش پای بخش خصوصی قرار دارد به‌صورت مکتوب از طریق اتاق بازرگانی به مجلس ارائه شود تا بتوانیم در جهت رفع آن قدم برداریم.

 دبیر کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بررسی برنامه مزبور از بیانات رهبر معظم انقلاب به خوبی استفاده خواهد شد

 وی در خاتمه با بیان اینکه با تصویب قوانین ضرب العجلی و فاقد بررسی‌های کارشناسی مخالفم، افزود: چنین تصمیماتی تنها به آسیب و تضعیف بیشتر به بخش خصوصی و کاهش انگیزه سرمایه‌گذاران منجر خواهد شد

 

رسیدگی به مسائل و مشکلات تولیدکنندگان مطابق اولویت‌بندی

 نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: باید فهرست مسائل و مشکلات پیشرو تولیدکنندگان تهیه و براساس اولویت برای حل آنها تلاش شود.

 غلامرضا منتظری اظهار کرد: مجموعه اتاق بازرگانی گرگان یکی از موفق‌ترین نهادهای خصوصی است که تمامی افراد فعال در آن با دلسوزی مسئولیت‌پذیری کار می‌کنند.

 منتظری تاکید کرد: به جای اندیشه جذب سرمایه‌گذاری باشیم باید به فکر حال و روز تولیدکنندگان فعلی در کشور باشیم.

 وی افزود: به دستگاه‌های قضائیه و مجریه هم باید تکلیف شود تا بیشتر از گذشته دغدغه سر راه تولیدکنندگان کشور را پیگیر کنند.

 

مبصری عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی گرگان گفت: عمده در آمد در گلستان از محل صنایع مرتبط با کشاورزی بوده و نیاز به حمایت از تولید کنندگان این بخش دارد.

 وی ادامه داد : تاکنون از حمایت دادستانی استان گلستان از تولید کنندگان منطقه در رفع مسائل و مشکلات حوزه حقوقی قدردانی می کنیم.

 وی خواستار حذف قیمت دستوری در تولید محصول کشاورزی شد و گفت: این اقدام زیان به تولید کنندگان وارد می کند.

 

در این نشست، تعدادی از اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان، رفع موانع برگشت ارز صادر کنندگان، تامین مواد اولیه تولید و برخورد با قاچاق واردات برخی از کالاها، رسیدگی ویژه به پرونده‌های بازرگانان در دستگاه قضایی، تعیین تکلیف اجرا ارزش افزوده برای تولیدکننده در سال جاری، حمایت از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و صنعت مرغ تاکید کردند.


https://gccim.com/blog/1394

ارسال نظر

بالا