درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

جلسه کارشناسی شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی استان گلستان در خصوص مدیریت بار برق در تابستان 1401

دسته بندی اخبار / 1401/3/12

مهندس موسوی سرپرست شرکت توزیع برق استان گلستان اظهار داشتند در سالجاری  با توجه به نقشه های پیش بینی وضعیت آب و هوایی و آغاز دوره خشکسالی در استان گلستان بناچار باید اعلام کنم  تابستان پیش رو تابستانی بسیار سخت خواهد بود . هر چند با بکار گیری تجربیات سنوات گذشته و تنظیم جدول های زمانی در صدد آن هستیم که بار اصلی خاموشی ها را بگونه ای مدیریت کنیم که آسیب کمتری به مراکز تولیدی وارد شود. لذا از دستگاه های اجرایی همکار سازمان صمت، شرکت شهرک های صنعتی استان، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی گرگان که همواره با احساس مسئولیت در کنار ما بوده .در سالجاری بویژه فصل گرما توقع داریم همانند گذشته کمک حال ما باشید.

مهندس حسن زاده  سرپرست سازمان صمت استان گلستان اظهار داشت با توجه به شرایط سخت اقتصادی و تداوم تحریم های ظالمانه برای حفظ اشتغال موجود برای جلوگیری از آسیب های احتمالی هم افزایی فکری برای برون رفت از چالش های فعلی یک ضرورت است و نباید از آن غافل شد.

مهندس شهمرادی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان اظهار داشت. در سال گذشته صنایع استان با کمبود شدید برق مواجه شدند و صدمات جبران ناپذیری متوجه صنعت استان شد .اما واحد های تولیدی با صعه صدر در خط مقدم تولید  کاستی ها را تحمل کردند . حالا در سالجای نیاز به همکاری بیشتری میباشد  که از توقف های احتمالی خطوط تولید کارخانجات  کاسته شود .

مهندس  ده باشی  اظهار داشتند در سال 1400 به لحاظ خاموشی های صورت گرفته استان گلستان رتبه یک کشوری را داشت و مدیریت تولید  و مصارف برق از سوی شرکت توزیع برق استان گلستان نمره قبولی نگرفت. واحد های تولیدی دچار خسارت و زیان فراوان شده .یکی از مشکلات فعلی برق استان عدم تفکیک ساختار اداری  میباشد ساختار فعلی شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان برای بخش خصوصی که از سال 1376 استان گلستان از استان مازندران تفکیک شد، همچنان باقی می باشد.

در خاتمه مقرر گردید در تابستان سال جاری موارد ذیل در دستور کار مسئولان استانی قرار گیرد .

  1. برابر جدول زمانی که از سوی شرکت توزیع برق ابلاغ خواهد شد . نسبت به تعطیل نمودن یک روز فعالیت  واحد های تولیدی در ایام هفته همکاری لازم از سوی سازمان های صمت، شرکت شهرک های صنعتی استان صورت پذیرد.
  2. سازمان صمت و شرکت های صنعتی استان گلستان قبل از اجرای برنامه های خاموشی  با هیئت امنای شهرک های صنعتی و نواحی صنعتی جلسات هم اندیشی برگزار نمایند .

https://gccim.com/blog/1302

ارسال نظر

بالا