درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

خرده مالکی یکی از اصلی ترین معضلات کشاورزی استان است

دسته بندی اخبار / 1401/3/1

یوسفی، نائب رئیس اتاق بازرگانی گلستان گفت: خرده مالکی یکی از اصلی ترین معضلات کشاورزی استان است که در راستای سیاست های غلط دولت در سال های گذشته به وجود آمده است.

امیر یوسفی در گفتگو اظهار کرد: اجرای طرح الگوی کشت با توجه به تنوع اقلیمی که در گلستان وجود دارد کمک می کند تا کشاورزان محصولاتی کم آب بر کشت کنند.

وی افزود: از آنجایی که کشاورزی در گلستان توجیه اقتصادی ندارد متاسفانه در استان کشت محصولاتی مانند شالی که آب زیادی مصرف می کند، رواج دارد که با توجه به خشکسالی های به وجود آمده ادامه کشت این محصول برای استان مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد.

یوسفی با اشاره به اینکه باید شرایط را برای اقتصادی کردن دیگر محصولات کشاورزی در استان فراهم کنیم افزود: زمانی که فعالیتی درآمدزا باشد انگیزه ایجاد می شود که سرمایه گذاری بیشتری نیز داشته باشد.

وی عدم توجه دولت در سال های گذشته به بخش کشاورزی عامل ناامیدی در این حوزه دانست و گفت: این عدم انگیزه در این سال های پیامدهای خوبی به همراه نداشته است که همین امر سبب به وجود آمدن مشکلاتی مانند خرد مالکی در کشاورزی شده است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی زمینه را برای رونق کشاورزی فراهم خواهد کرد، افزود: طی سال های گذشته یکی از معضلات اصلی تخصیص ارز دولتی برای واردات محصولات کشاورزی بود که این امر سبب شد تاکشاورزان برای فروش محصولات با مشکل مواجه شوند.

یوسفی افزایش قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را از دیگر اقدامات مهم دولت سیزدهم برای توسعه کشاورزی برشمرد و تاکید کرد: اگر این سیاست ها تداوم پیدا کند کشاورز در تولید محصولات دلگرم خواهد شد و این امر انگیزه را برای سرمایه گذاری در این بخش بیشتر خواهد کرد./نویاب

 


https://gccim.com/blog/1296

ارسال نظر

بالا