درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

جلسه کارشناسی پیرامون تحقق شعار سال در حمایت از تولید و مانع زدایی

دسته بندی اخبار شورای گفتگو / 1401/1/29

جلسه کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان پیرامون تحقق شعار سال مقام معظم رهبری در حمایت از تولید و مانع زدایی از مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی به منظور بهبود فضای کسب و کار با حضور مدیرکل و معاونین محترم اداره کل تأمین اجتماعی استان گلستان در ذیل کمیته بیمه در تاریخ 28/1/1401 در محل اتاق بازرگانی برگزار و مهندس چوپانی رئیس اتاق و دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ضمن عرض خوشامد اظهار داشتند اداره کل تأمین اجتماعی استان در سال گذشته همانند سنوات پیش همکاری بسیار مطلوبی با بخش خصوصی داشته و جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.  همواره به عنوان عضو افتخاری شورای گفتگو با حضور فعال و اعلام نظرات کارشناسی موثر برای مطالبه گری در سطوح ملی قوت قلب بخش خصوصی می باشد. هماهنگونه که مستحضر هستید به واسطه تحریم و مشکلات اقتصادی اکثر مردم دچار مشکل شده و بسیاری از اقشار آسیب پذیر به شدت در معرض آسیب بیشتری می باشند و بر وظایف ذاتی سازمان تأمین اجتماعی سنگینی بیشتری احساس می شود، لذا همکاری متقابل می تواند ذره ای از آلام اقشار آسیب پذیر بکاهد و اگر برجام به نتیجه نرسد شرایط اقتصادی سخت تری در پیش خواهیم داشت. برابر گزارشات واصله از نمایندگان اتاق بازرگانی در جلسات رسیدگی به مشکلات کارفرمایان و کارگران، سازمان تأمین اجتماعی ضمن حفظ مأموریت سازمانی همکاری مضاعفی با فعالان اقتصادی دارد و از این بابت نیز کمال تقدیر و تشکر را داریم.

نودهی مدیرکل تأمین اجتماعی استان گلستان از برگزاری نشست صمیمانه برای بهبود فضای کسب و کار از رئیس اتاق و دیگر همکاران تقدیر و تشکر نمود و اظهار داشت سازمان تأمین اجتماعی نیز حسب وظایف سازمانی تاکنون برای هیچ یک از واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی از قوه قهریه استفاده نکرده و د رفضای صلح و دوستی به عنوان شرکای سازمانی همکاری تنگاتنگی با تمامی واحدهای تولیدی حتی واحدهایی که سابقه خوبی در پرداخت دیون نداشته، به عمل آورده و همواره در راستای منویات مقام معظم رهبری قدم بر می دارد. البته سازمان تأمین اجتماعی برابر رسالت و مأموریت سازمانی به واسطه عدم پرداخت دیون دولت همواره سعی و تلاش نموده تا به اقشار آسیب پذیر جامعه لطمه وارد نشود و این وظیفه بر دوش سازمان بسیار سنگینی می کند و برای برون رفت از آن نیازمند تصمیم جدی در سطح ملی می باشد و پارلمان بخش خصوصی به خوبی می تواند ایفای نقش کند. لذا پیشنهاداتی داریم در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی طرح موضوع و در سطح ملی در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تصمیمات مقتضی اتخاذ گردد.

مصوبات این نشست:

  1. مقرر گردید اداره کل تأمین اجتماعی استان گلستان برای چگونگی پرداخت دیون دولت به سازمان مربوطه نظرات فنی و کارشناسی خود را جهت طرح در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اعلام نماید و از محل بخشودگی سهم دولت به کارفرمایان توجه گردد.
  2. برگزاری دوره های آموزشی برای فعالان اقتصادی و آشنایی بیشتر با قوانین و دستورالعمل های جدید سازمان تأمین اجتماعی.

https://gccim.com/blog/1284

ارسال نظر

بالا