درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

جلسه کارگروه کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان با موضوع « بالابردن ظرفیت مبادلات تجاری بین گلستان و آکتائو»

دسته بندی اخبار شورای گفتگو / 1400/4/9
جلسه کارگروه کارشناسی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان با موضوع « بالابردن ظرفیت مبادلات تجاری بین گلستان و آکتائو» با حضور فعالان اقتصادی و مدیران دستگاه های اجرایی استان با سرکنسول ایران در آکتائو قزاقستان

 

عدم برگشت ارز نشاط تجارت را از بازرگانان ایرانی سلب کرده است.

چوپانی گفت: مشکلات پیرامون عدم برگشت ارز نشاط تجارت را از بازرگانان ایرانی سلب کرده است و باید وزارت امورخارجه در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی گرگان، علی محمد چوپانی در این نشست، اظهار کرد: پرواز آکتائو راه اندازی شده و استقبال خوبی صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم به صورت هفتگی این پرواز را از گرگان به آکتائو داشته باشند.

رئیس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان  ادامه داد: در حال حاضر تجار ما برای برگشت مجبور هستند از طریق خط پروازی دیگری به ایران برگردند و امیدواریم که با هفتگی شدن پروازه ها این مشکل برطرف شود.

چوپانی بیان کرد: بازرگان های ما به دلیل عدم سازکار مناسب برگشت ارز بی انگیزه شدند و نتوانستیم سازکار مناسبی در این راستا داشته باشیم و برخی از تجار ما مجبور به باز کردن حساب در دیگر کشورها شدند که تبعات خاص خود را دارد.

وی افزود: روسیه و چین با ما پیمان استراتژیک دارند ولی هنوز محدودیت ها و تحریم هایی آمریکایی در کشورهای cis و همسایگان ما پابرجا است.

این مقام مسئول در آخر یادآور شد: مسائل اقتصادی و اختلاف نظرات مالی بین دو کشور ایران و ترکمنستان هنوز برطرف نشده است تا بتوانیم حمل و نقل جاده ای خود را ازسربگیریم و باید وزارت امور خارجه به تلاش بیشتری نسبت به این مهم اقدام کند.

 

 

سرکنسولگری ایران در قزاقستان:
پرواز گرگان به آکتائو می تواند دائمی شود

ملکوتی گفت: با توجه به استقبال خوبی که از پرواز گرگان به آکتائو صورت گرفته این پرواز می تواند به صورت دائمی برقرار شود.

حبیب الله ملکوتی فر در این نشست، اظهار کرد: در دو سال و نیم گذشته برای برقراری پرواز گلستان با آکتائو پیگیری زیادی صورت گرفته و خرسند هستیم که این ارتباط برقرار شده است.

سرکنسولگری ایران در قزاقستان  ادامه داد: برقراری این پرواز بسیار حائز اهمیت بود زیرا برای تجار دشوار است با 24 ساعت انتظار در کشور ثالث  به اکتائو بروند.

ملکوتی فر بیان کرد: تاکید ما این است که این پرواز به صورت هفتگی برقرار شود لذا این ظرفیت را دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در گذشته با استانداری گلستان مطرح کردیم بحث خرید گندم از کشور قزاقستان که گلوتن بالایی نیز دارد و از این طریق کارخانه های آرد این منطقه فعال می شود.

 

 

ضرورت رایزنی مسئولان قزاقستان با ترکمنستان برای از سرگیری مسیر جاده ای اینچه برون

 مدیرکل گمرک استان گلستان به ضرورت رایزنی مسئولان قزاقستان با کشور ترکمنستان برای از سرگیری مسیر جاده ای اینچه برون تاکید کرد.

سید ابراهیم حسینی  در این نشست، اظهار کرد: ازبکستان از طریق مرز سرخس توانسته مبادلات خود را با ایران و با رایزنی با کشور ترکمنستان از سر بگیرد.

مدیرکل گمرک استان گلستان ادامه داد: در فصل برداشت سیب زمینی در استان گلستان قرار داریم و اگر بتوانیم از طریق مرز اینچه برون صادرات خود را به کشور قزاقستان گسترش دهیم بسیاری از دغدغه کشاورزان رفع می شود.

حسینی بیان کرد:صادرات سیب زمینی به قزاقستان از طریق کامیون مقرون به صرفه تر از مسیر ریلی است.

 

 
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان
ضرورت راه اندازی فروشگاه های تجاری ایرانی در قزاقستان

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان گفت: باید تلاش کنیم پرواز گرگان به آکتائو گسترش یابد فروشگاه های تجاری کالاهای ایرانی در قزاقستان تاسیس شود.

امیر عابدی در این نشست، اظهار کرد: فضایی فراهم شده که توافق نامه اوراسیا را داریم و باید از همه ظرفیت ها برای توسعه صادرات استفاده نماییم.

عابدی بیان کرد: باید تلاش کنیم پرواز گرگان به آکتائو گسترش و بصورت هفتگی برقرار شود.

وی به توسعه تجارت با کشور قزاقستان تاکید کرد و افزود: نیاز است مشکلات انتقال ارز برطرف شده و مشکلات ارزی بین دو کشور رفع گردد.


https://gccim.com/blog/1214

ارسال نظر

بالا