درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

جلسه کارگروه کارشناسی چگونگی چتر حمایت بسیج اصناف کشور از فعالان اقتصادی جهت مانع زدایی، و بهبود فضای کسب و کار

دسته بندی اخبار شورای گفتگو / 1400/4/5

اضمحلال سود تولید در تورم /مسئول دفتر شورای تجار و فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی گرگان معرفی شد

 

رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: پدیده اضمحلال سود در تورم باعث کاهش 10 تا 50 درصد قدرت خرید فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان شده است.

طی مراسمی امیر حسین ساداتی بعنوان دبیر و احسان ملک شاهکویی بعنوان مسئول بسیج تجار استان گلستان معرفی شدند.

 

«علی محمدچوپانی»، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در این جلسه اظهار کرد: در ایام کرونا  با مشکل تامین اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز  رو به رو بودیم که فعالان اقتصادی استان با روحیه بسیجی در این امر پیش قدم شدند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان  ادامه داد: پدیده اضمحلال سود در تورم باعث کاهش 10 تا 50 درصد قدرت خرید فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان شده است.

چوپانی بیان کرد: این پدیده باعث شده که واحدهای تولیدی در برابر تورم شکننده باشد و وقتی ارزش پولی ملی روز به روز کاهش پیدا می کند تولید کننده چطور می تواند در این شرایط به فعالیت خود ادامه دهد؟ 

این مقام مسئول بیان کرد: امروز همه مسئولان به آقای رئیسی امید بستند و فعالان اقتصادی در کنار دولت برای حل مشکلات جامعه تلاش می کنند.

 

 

بسیج در تولید و بازار تسهیلگر است

طلوعیان گفت: که بسیج می تواند در حوزه تامین کالا در بازار و تسهیلگری در امر تولید نقش آفرین باشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان، حسین طلوعیان در جلسه راه اندازی شورای تخصصی بسیج تجار و بازرگانان گلستان  اظهار کرد: بسیجیان در امر توزیع اقلام و تنظیم بازار در کنار بازرسان  قرار دارند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ادامه داد: باید به سمت تامین بازار و اقلام مورد نیاز مردم برویم، ادامه داد: اقلام مورد نیاز مردم در محیط تولید باید اتفاق بیفتد و موارد بسیاری زیادی مثل تهیه مواد اولیه، مالی و تامین ارز که تولید کننده با آن دست و پنجه نرم می کند باید برطرف شود.

طلوعیان یادآور شد: اعتقاد ما این است که بسیج می تواند در حوزه تامین کالا در بازار و تسهیلگری در امر تولید نقش آفرین است.

وی افزود: آن چیزی که مقام معظم رهبری در حوزه رفع موانع تولید نام بردند همان عواملی است که مانع تولید محصولات در کشور می شود و باید به تولید کنندگان کمک کنیم که بتوانند اقلام مورد نیاز مردم را تامین کنیم.

این مقام مسئول یادآور شد: بازار به امر تولید کمک می کند و برای تولیدکنندگان تامین نقدینگی می کنند و امیدواریم با شکل گیری بسیج اتاق بازرگانی ارتباطات با حوزه اصناف نزدیکتر شود.

 

فعالان اقتصادی در چتر حمایت بسیج

رئیس بسیج اصناف به تشکیل بسیج اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت: هدف ما از این اقدام این است که بتوانیم فعالان اقتصادی را در چتر حمایت بسیج قرار دهیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان، سردار غلامرضا حسن پور در جلسه راه اندازی شورای تخصصی بسیج تجار و بازرگانان گلستان  اظهار کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی بسیار درخشان است و ظرفیت های خوبی در کشور با همت شهید سلیمانی و پشتیبانی این شهید بزرگوار اتفاق افتاد، امسال تمرکز ما بر روی دو موضوع پوشاک و نساجی است و اقدامات خوبی در این زمینه رقم خورده است.

رئیس بسیج اصناف ادامه داد: 90 درصد از چادرهای مشکی کشور از خارج از کشور وارد می شود و مجموعه در خوانسار به تعطیلی کشیده شده است و با همت بسیج اصناف و همگان و بانک های عامل توانستیم مجدد  آن را راه اندازی کنیم.

حسن پور بیان کرد: چادرهای تولیدی این شرکت با چادرهای کره ای قابل رقابت است، افزود:  بیش از 150 کارگر در منطقه خوانسار در حال فعالیت هستند و علاوه بر چادر مشکی محصولات دیگر از جمله روسری نیز تولید می کند.

وی افزود: حمایت از کارگاه های خرد و کوچک از دیگر برنامه های ما در بسیج اصناف است و در تلاش هستیم که این کارگاه های کوچک را به کارخانه های بزرگ وصل کنیم.

این مقام مسئول یادآور شد: کشاورزی با توجه به موضوع امنیت غذایی برای ما بسیار حائز اهمیت است و در دولت جدید باید به این مسئله اهتمام بیشتری شود.

حسن پور تاکید کرد: در امتداد برنامه های دولت و اصناف در کشور حرکت می کنیم و هدف ما از تشکیل بسیج اتاق بازرگانی این است که بتوانیم فعالان اقتصادی را در چتر حمایت بسیج قرار دهیم.

وی افزود: انتظار داریم در شورایی که در بسیج اتاق بازرگانی اتفاق می افتد بتوانیم بخشی از مشکلات و دغدغه های فعالان اقتصادی را برطرف کنیم.

این مقام مسئول ابراز داشت: به ارتباط بسیج بین بخش خصوصی و دولتی تاکید کرد و افزود: فردی که منافع ملی در اولویت آن باشد بسیجی اصناف به شمار می رود و در بسیج برای رفع موانع تلاش می کنیم.

 

رئیس سازمان بسیج اصناف گلستان خبر داد
بسیج اصناف چیست؟

رئیس سازمان بسیج اصناف گلستان گفت: بسیج اصناف دارای سه بخش است،بخش اول  اتاق اصناف نام دارد که زیر مجموعه ای حدود شصت هزار واحد صنفی در سطح استان گلستان را شامل می‌شود و در ذیل اتاق اصناف تلاش میکنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن، کشاورزی گرگان، ابراهیم مهقانی در جلسه ایجاد شورای بسیج تجار و بازرگانان استان اظهار کرد: سازمان بسیج اصناف دارای سه بخش است،بخش اول  اتاق اصناف نام دارد که زیر مجموعه ای حدود شصت هزار واحد صنفی در سطح استان گلستان را شامل می‌شود و در ذیل اتاق اصناف تلاش میکنند.

رئیس سازمان بسیج اصناف گلستان افزود: در ۱۴ شهرستان های  استان گلستان اتاق اصناف وجود دارد.

وی با اشاره به مبحث دوم اتحادیه های استان بیان کرد:  اتحادیه استانی مربوط به هشت اتحادیه بزرگ استان است، مانند اتحادیه مرغداران، کشتارگاه های مرغ و کارخانه های آرد و...که در ذیل سازمان‌های استان قرار دارند.

مهقانی ادامه داد: موضوع سوم بخش فعالان اقتصادی است، فعالان اقتصادی که در حوزه صادرات و واردات به عنوان تاجر یا بازرگان فعالیت میکنند، دارای کارت زیر نظر اتاق بازرگانی مشغول به کار اند و جزو شورای سیاست گذاری در اتاق بازرگانی  هستند.

وی در آخر یادآور شد: بسیج اصناف همیار بازرسی است و حدود ۵۰۰ نفر را سازماندهی کرده و در اختیار صمت قرار داده تا دستیار بازرسان صمت باشند.

 


https://gccim.com/blog/1209

ارسال نظر

بالا