درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

نشست هیات تجاری کشور قزاقستان با برخی فعالان اقتصادی استان گلستان در حوزه صنعت ساختمان.

دسته بندی اخبار / 1400/4/3
منطقه آزاد اینچه برون ظرفیتی برای توسعه روابط اقتصادی با قزاقستان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان منطقه آزاد اینچه برون را ظرفیت مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی با قزاقستان دانست.

 

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی گرگان، علی محمد چوپانی در نشست هیئت تجاری کشور قزاقستان با برخی فعالان اقتصادی استان گلستان در حوزه صنعت ساختمان اظهار کرد: استان گلستان در بحث مصالح ساختمانی از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است.

 

وی گفت: با توجه به بعد مسافت کم و اشتراکات زیاد بین گلستان و قزاقستان، تجار ما می‌توانند بهترین گزینه برای ارتباط تجاری با شما باشند.

 

چوپانی به تصویب منطقه آزاد اینچه برون اشاره کرد و یادآور شد: منطقه آزاد اینچه برون برای دوستان قراقستانی که مایل به سرمایه گذاری در بخش صنعت ساختمانی در ایران باشند ظرفیت بسیار خوبی است.

 

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان ابراز داشت: تمامی اجزایی که مورد نیاز  یک ساختمان مدرن در گرید اروپایی اعم از آسانسور، پکیج و پمپ های آب فشار قوی است در نمایشگاه صنعت ساختمان استان گلستان به نمایش درآمده است.

 

وی با بیان اینکه در بخش سازه های فلزی برای اسکلت پاساژها و ساختمان های بزرگ شرکت های خوبی در استان گلستان فعالیت می کنند، بیان کرد: این تنها قسمتی از ظرفیت صنعت ساختمان در ایران است که با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان حضور تمامی شرکت ها در نمایشگاه وجود نداشت.

 

چوپانی خاطرنشان کرد: شرکت های فنی مهندسی، شرکت های پیمانکاری در بحث ساختمان و همچنین شرکت های سازنده پاساژها و مجتمع های بزرگ ما می توانند در قزاقستان فعالیت داشته باشند.

 

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: نزدیک به ۷ هزار قزاق در استان گلستان زندگی می کنند که این مسئله به عنوان پل ارتباطی بین ایران و قزاقستان مورد توجه است.

 

چوپانی بیان کرد: درصدد هستیم مصالح ساختمانی مورد نیاز استان منگستائو و دیگر استان های قزاقستان را تامین نماییم.

 

 

صنعت ساختمان گلستان ظرفیتی برای بازار قزاقستان

 

امام محمود گفت: در حال برنامه ریزی هستیم تا از توانمندی های استان گلستان در بخش صنعت ساختمان در استان منگستائو بهره مند شویم.

 

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان، امام محمود در نشست با برخی از فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار کرد: از صمیم قلب از حضورم در گلستان خرسند هستم و از مسئولان استانی تشکر می کنم.

 

معاون اقتصادی استان منگستائو قزاقستان ادامه داد: ایران از لحاظ مواد خام پتانسیل خوبی دارد، روز گذشته در نمایشگاه صنعت ساختمان حضور یافتیم و از توانمندی بالای استان گلستان در این بخش متعجب شدیم.

 

محمود خاطرنشان کرد: ما به دنبال آن هستیم تا بتوانیم از توانمندی های استان گلستان در بخش صنعت ساختمان در استان منگستائو بهره مند شویم.

 

وی خاطرنشان کرد: می توانیم با تعاملات بیشتر فاصله های اقتصادی بین دو استان را کاهش دهیم، استان گلستان در برخی بخش ها توانمندی بالایی دارد و باید ظرفیت های دو استان در بخش های مختلف احصاء شود.

 

معاون اقتصادی استان منگستائو قزاقستان خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های هر کشوری فعالیت در زمینه ساخت و ساز و مسکن است، ما نیز مایل هستیم در این بخش اقداماتی داشته باشیم.


https://gccim.com/blog/1208

ارسال نظر

بالا