درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

حمایت از فعالان اقتصادی گلستان با ارائه تسهیلات

دسته بندی اخبار / 1397/9/14

علی صالح آبادی،در آیین تجلیل از صادر کننده استان گلستان، اظهار کرد: شاهد یک آرامش در دو سه ماهه اخیر در بازار ارز هستیم و امیدواریم این آرامش ادامه داشته باشد و شاهد تلاطم در این بازار نباشیم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات کشور با بیان اینکه باید به صادر کنندگان کمک  کنیم، افزود: بانک توسعه صادرات باید به این مهم کمک کند و منابعی که در اختیار بانک توسعه است، منابع سرمایه‌ای بانک و خطوط اعتباری است که از صندوق ملی تامین می‌شود و بانک توسعه صادرات شعبه محور نیست و در کشور تنها ۴۰ شعبه داریم که در هر استان یک شعبه و در تهران پنج شعبه دایر است.

وی ادامه داد:  اتکا بانک به منابع مردمی نیست و اصرار داریم نرخهای تسهیلاتی که در اختیار سرمایه‌گذاران می‌گذاریم مناسب باشد.

صالح‌آبادی یادآور شد: نرخ‌های تسهیلات ما از ۱۱ درصد تا ۱۶ درصد است و منابع صندوق توسعه ملی نیز نرخ سود تسهیلاتش به همین میزان است.

وی افزود: تاکید شده که از ظرفیت صندوق توسعه ملی در استان گلستان بیشتر استفاده شود و عمده این تسهیلات نرخ سود ۱۱ درصد دارد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات کشور افزود: از نظر منابع با تقویتی که در منابع بانک ایجاد شده  آمادگی داریم با توجه به وضع موجود تسهیلات خود را افزایش دهیم.

صالح‌ آبادی یادآور شد: هیچ جشم داشتی به منابع استانی نداریم و با منابعی که در اختیار داریم آمادگی داریم به استان تزریق کنیم و فعالان اقتصادی از این تسهیلات استفاده کنند.

وی افزود: پیش بینی ۳۰۰ میلیون دلار صادرات را در استان وجود دارد و امیدواریم صادر کنندگان با بانک توسعه صادرات همکاری کند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات کشور افزود: برخی موضوعات و مشکلات باید در بانک مرکزی تصمیم گیری شود و ‌ مشکلات پیمان سپاری ارزی و موانع که وجود دارد به مسولان بالادستی باید انتقال یابد.

صالح‌آبادی گفت: صادرات غیر نفتی ما قطعا توسعه پیدا می‌کند و مشکلی در تامین ارز داریم و بانک مرکزی نیز در توزیع ارز به بازار مشکلی نداشته است.


https://gccim.com/blog/91

ارسال نظر

بالا