درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

توجه به روابط تجاری با کشورهای همسایه/ مشکل ریل خط عریض با ترکمنستان حل نشده است

دسته بندی اخبار / 1397/9/14

سید مناف هاشمی،در همایش تجلیل از صادر کنندگان برگزیده استان گلستان اظهار کرد: صادر کنندگان در شرایط سخت اقتصادی به دولت کمک کردند و در حوزه اشتغال و کارآفرینی نقش خوبی در کشور ایفا کردند.

 استاندار گلستان تصریح کرد: در شرایط اقتصادی که امروز در آن قرار داریم باید به همسایگی ۱۵ کشور دنیا با۱۶ استان کشور توجه شود و نیاز است ارزیابی شود که تا چه میزان توانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

 هاشمی گفت: رئیس جمهور و وزیر امور خارجه همواره تاکید کردند که کشورهای همسایه‌های خود را دریابید و ارتباط تجاری با آن ایجاد کنید ولی من متاسفانه این موضوع را به وضوح لمس نمی‌کنم و یکی از ارگان‌‌هایی که می‌تواند در این مسیر کمک کند سازمان صنعت، معدت و تجارت است.

وی افزود: امروز کشور  عراق ۱۰۰ میلیون دلار نیاز صادراتی دارد و تا چه میزان توانستیم این بازار را در اختیار خود قرار دهیم، امروز به عراق کشورهایی صادرات می‌کند که در دوران اشغال این کشور و بحران جنگ در کنار آن ایست نکرده بودند.

 استاندار گلستان افزود: ۲ تا ۳ سال است که موصوع کوچکی مثل اتصال راه آهن با خط عریض به کشور ترکمنستان و مشکلات گاز و اختلاف ریالی با این کشور را نتوانستیم حل کنیم و باید امور خارجی ما وارد عمل شود و این موضوعات در اختیار استاندار نیست.

 هاشمی از پیگیری‌ها در خصوص خط عریض اشاره کرد و گفت: عدد ناچیزی اختلاف ارزی در اعتبارات کشور داریم و بالغ بر دو سال است که جمهوری اسلامی ایران در این رابطه مشکل دارد و نشان می‌دهد حرف‌ها با عمل در سطح ملی متفاوت است.

 وی با بیان اینکه باید نقش خود را در استان ایفا کنیم، تاکید کرد: وزن کاری خود را دراستان بالغ بر دو سوم آن در حوزه اقتصادی قرار دادیم گرچه همه حوزه‌ها در ارتباطبا فرهنگ و آموزش حائز اهمیت است.

استاندار گلستان تاکید کرد: با همه شرایط سخت اقتصادی جزو استان‌هایی هستیم که در حوزه صادرات مشکل داشتیم.

 هاشمی با بیان اینکه ۵ میلیون تن تولیدات استان گلستان است، افزود: در حوزه صنعت، معدن و تجارت نیز داریم به جایگاه خود برسیم و اعتقاد ما مبنی بر این است که در حوزه‌های مختلف باید متوازن عمل کنیم.

 وی گفت: عقب‌ماندگی‌های ما طولانی است و موضوعات و مشکلات فعالان اقتصادی در استان قابل حل است و می‌توان در جلسات کارگروه رونق تولید و اقتصاد مقاومتی پیگیری شود.

 استاندار گلستان افزود: اولویت صادرات باید به تجار  استان قرار  دهیم و باید به این موضوعات توجه شود.

 هاشمی گفت: مسیر رانت در همه حوزه اقتصادی وجود دارد و باید دقت کنیم کسانی که کار آفرین هستند و به فکر  اشتغال جوانان هستند اولویت قرار دهیم.


https://gccim.com/blog/90

ارسال نظر

بالا