درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

رکورد صادرات ماهانه استان گلستان در آذر شکسته می‌شود

دسته بندی اخبار / 1397/9/14

حسینقلی قوانلو، در آیین تجلیل از صادر کنندگان استان گلستان، اظهار کرد: استاندار حضور در جمع فعالان اقتصادی  را در دستور کار خود قرار داده و این مهم اهتمام حمایت مسئولان استانی از تولید کنندگان و صادر کنندگان را نشان می‌دهد.

 وی به روز ملی صادرت اشاره کرد و افزود: در شرایط سخت جنگ اقتصادی باید از فعالان بخش اقتصادی تشکر کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: در این شرایطی که دشمن به دنبال تزریق ناامیدی در جامعه است متاسفانه برخی در داخل کشور تلاش می‌کنند ضعف‌ها را برجسته کنند.

 قوانلو به آما صادرات استان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته از گمرکات رشد دو درصدی صادرات را پس از کاهش دوساله صادرات شاهد بودیم.

 وی افزود: کل صادرات ۶.۶ درصد رشد داشته و به ۲۲۵ میلیون دلار رسیده است، در هشت ماهه امسال بالغ بر ۶۵ درصد رشد صادرات در استان داشته و در این مدت  ۲۰۰ میلیون دلار صادرات انجام شده است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان تاکید کرد: ۱۵ میلیون دلار در ۱۱ روز صادرات ما از مرز اینچه برون بوده و اگر این روند ادامه یابد رکورد صادرات ماهانه استان گلستان را در ماه آذر خواهیم شکست.

 قوانلو با بیان اینکه در کل کشور ۱۴ درصد صادرات رشد داشته است، افزود: عمده صادرات ما پس از سه ماه به ترکمنستان اختصاص یافته و بازار هدف ما  که جابه‌جا شده بود دوباره به مرکزیت ترکمنستان برگشت و دوباره هدف صادرات ما قرار گرفته و جایگزین عراق شده است.

 وی گفت: صادرات استان گلستان به کشورهای بلغارستان رمانی چین  و برخی کشورهای اروپایی را شاهد بودیم که رشد صادرات این کشورها بالای ۲۰۰ درصد است.

 قوانلو یادآور شد: ارقام عمده صادراتی ما صنعتی و صنایع تبدیلی است و این نشان می‌دهد تولید استان حرکت خوبی داشته و از بحران ها فرصت ساخته است.

 رئیس صمت گلستان به ۱۰ کالای عمده صادرات گلستان اشاره کرد و گفت: پنیر، خواک دام و طیور، نوپان، قطعات سوله و ید عمدتا صادرات صنعتی از جمله این ارقام است، این اتفاق‌های بسیار خوب تا پایان سال می‌تواند ادامه داشته باشد و این گردنه سخت اقتصاد را با کمک شما سربازان اقتصادی پشت سر می‌گذاریم.

 قوانلو  با بیان اینکه تا پایان سال ۵۰۰ میلیارد تومان طرح‌های ما به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: امیدواریم با مجموعه حجم سرمایه‌گذاری نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان بتوانیم چهل سالگی انقلاب را جشن بگیریم.

 وی گفت: سال گذشته ۸ هزار و ۶۰۰ شغل در سامانه رصد ثبت شده و در این شش ماه، ۵ هزار و ۶۰۰ شغل را در استان داشتیم که ۷۰ دصد اشتغال بخش صنعت تحقق یافته است.

 رئیس صمت گلستان از رونمایی لوح خاویار به مرکزیت استان گلستان خبر داد و افزود: این رونمایی با حضور وزیر صنعت انجام می‌شود.


https://gccim.com/blog/89

ارسال نظر

بالا