درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان

دسته بندی اخبار شورای گفتگو / 1399/4/12

 سود تولیدکنندگان پاسخگوی تورم نیست

«علی محمد چوپانی» در نشست مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان ضمن تاکید بر حذف ارز چهار هزار و 200 تومانی، اظهار کرد: هزینه های کاشت، داشت و برداشت و خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی بر مبنای ارز آزاد قیمت گذاری می شود ولی قیمت تضمینی محصولات کشاورزی متاثر از آن در نظر گرفته نمی شود.

 

رئیس اتاق بازرگانی بازرگانی گرگان ادامه داد: در 10 سال گذشته هزار درصد تورم در بخش مسکن و سرمایه گذاری ثابت در کشور رقم خورده است.

 

چوپانی با بیان اینکه سود تولیدکنندگان پاسخگوی تورم نیست و باید تدابیری در این خصوص اندیشیده شود، افزود: نکات مهمی از جمله راه آهن اینچه برون- آزادشهر - شاهرود در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی پیگیری شده که شده که می تواند به تجارت استان کمک کند.

 

وی افزود: هشت سال است راه آهن با هدف صادرات 10 تا 12 میلیون تن غلات از کشورهای اوراسیا و استان های شمالی در این منطقه افتتاح شده است و با وجود آنکه طول مسیر با کشور چین از طریق راه آهن به چهار هزار و 800 کیلومتر رسیده اما مطالعات دقیقی در این زمینه رقم نخورده است.

 

رئیس اتاق بازرگانی بازرگانی استان گلستان تاکید کرد: در حال حاضر برقی شدن راه آهن  اینچه برون- ساری و گرمسار در دستور کار است که اعتبار آن میلیارد و 200 میلیون یورو  پیش بینی شده که کارشناسان اتاق بازرگانی به این نتیجه رسیدند این سرمایه گذاری مقرون به صرفه نیست چرا که بیش از دو میلیون تن نمی توانیم از این مسیر صادرات داشته باشیم و سرعت قطار حداکثر 20 کیلومتر افزایش پیدا می کند.

 

چوپانی بیان کرد: مسیر پیشنهادی راه آهن اینچه برون- گنبدکاووس- آزادشهر- شاهرود می تواند آرزوی مردم استان برای سفر از طریق ریل به مشهد مقدس را نیز فراهم کند و از سویی دیگر باعث صرفه جویی یک میلیارد و 700 میلیون یورویی شود. همچنین هزینه های حمل و نقل و سوخت را نیز کاهش می دهد.

 

وی گفت: اگر این مسیر با برقی کردن گرمسار جایگزین شود طول مسیر به 187 کیلومتر تبدیل می شود و 516 کیلومتر مسیر کوتاه تر خواهد شد.


https://gccim.com/blog/881

ارسال نظر

بالا