درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

مشکل بانکی بازرگانان با طرف چینی برطرف شد

دسته بندی اخبار / 1397/9/8

 مشکل بانکی بازرگانان  با طرف چینی برطرف شد

 

به گزارش روابط عمومی اتاق گرگان، مهندس چوپانی در چهاردهمین جلسه هسات نمایندگان اتاق گرگان ضمن گرامی داشت هفته وحدت، بیان کرد: خوشبختانه مطلع شده ایم که مشکل بانکی بازرگانان کشور با طرف چینی برطرف شد، و از دوم دسامبر (۱۱ آذرماه) یک بانکی چینی تبادلات بانکی خود را با طرف ایرانی آغاز خواهد کرد.

علی محمد چوپانی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان اظهار داشت: مبادلات بانکی یکی از مهمترین دغدغه تجار است که نیاز است با پیگیری مسئولان در کشور های هدف، این امر تسهیل گردد.

وی به طرح های حمایتی دولت از تولید کنندگان اشاره کرد و افزود: طرح های بازسازی و نوسازی می توانند تسهیلات دریافت کنند.

چوپانی همچنین تاکید کرد: بدهی مالیاتی با شرط طرح نمودن در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تا 4 سال قابل تقسیط می باشد.

رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان خاطر نشان کرد: اینچه برون یک ظرفیتی است که می تواند با پیگیری مسئولین تولید ثروت کند، متاسفانه فقط سالی 60 هزار تن بار از اینچه برون جابجا شده است در صورتی که مقرر بود روزانه بیش از 30 هزار تن کالا از این کریدور حمل شود، این موضوع نیاز به بررسی جدی دارد.

 

 

انحصار سازی دولت، فساد را به همراه خواهد داشت

 عابدی در چهاردهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق گرگان در سال 97 اظهار داشت: انحصار سازی دولت در موضوعات مختلف از جمله واردات نهاده ها موجب ایجاد فساد خواهد شد.

امیر عابدی عضو هیات نمایندگان اتاق گرگان افزود: در واردات نهاده ها محدودیت هایی اعمال شده که موجب انحصار سازی می شود،متاسفانه  گاها  بر اساس سیاست های اشتباه دولت به بازرگانان ضربه جدی وارد می شود، اگر نگاه حمایت از بخش خصوصی است نباید در جای دیگر به این بخش صدمه وارد کرد.

عابدی رییس اتاق مشترک ایران قزاقستان افزود: در موضوع رفع روادید با کشور قزاقستان نیاز به همکاری دیپلماسی وزارت امور خارجه کشورمان داریم، خوشبختانه سیستم بانکی با این کشور  برقرار شده است،

وی ادامه داد: پرواز گرگان آکتائو بسیار با اهمیت است زیرا می تواند مرکز ارتباط هوایی ج.ا.ایران با قزاقستان باشد، در حال حاضر هیچ پرواز مستقیمی از سوی ایران به قزاقستان وجود ندارد.

عضو هیات نمایندگان اتاق گرگان گفت: در بحث پیمان سپاری ارزی نیاز است 10 میلیارد دلار طی یک سال در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد که ارتباط برقرار شود، باید اجازه داد قیمت نیمایی به بازار نزدیک شود.

وی افزود: نیاز است در مورد پیمان سپاری ارزی یک سال تنفس داده شود، در غیر اینصورت بازار کارت های یکبار مصرف داغ خواهد شد. می توان با یک سال تنفس آرامش را در فضا برقرار کرد.


https://gccim.com/blog/86

ارسال نظر

بالا