درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

دستگاه های دولتی، بستر را برای فعالیت بخش خصوصی، مهیا نمایند

دسته بندی اخبار / 1399/2/20

  به گزارش روابط عمومی اتاق گرگان، مهندس چوپانی در دیدار با سرپرست جدید شرکت آب منطقه ای استان گلستان، بیان کرد: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید بر جهش تولید، دستگاه های دولتی، بستر را  برای فعالیت بخش خصوصی، مهیا نمایند.

مهندس چوپانی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان به به اتمام نرسیدن پروژه های در دست اقدام اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاظر نباید نگاه طوری باشد که چند پروژه را بصورت موازی پیش ببریم زیرا به نتیجه نخواهد رسید، بلکه در اجرای پروژه ها باید اولویت را مد نظر قرار دهیم. امید است با این نگاه سد چلچای  و دیگر پروژه ها به اتمام برسد.

 

وی افزود: متاسفانه در برخی دستگاه ها علاقه زیادی به هزینه های گزاف از منابع بیت المال وجود دارد و بهره وری در مقابل آن نیز اندک است، گاها در مطالعات پروژه ها  تا حدی اعداد و ارقام نادرست و بیش از واقعیت برآورد می گردد که اجرا کننده منصرف می شود، لذا در چنین شرایطی دچار تنزل شده ایم.

 

رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان در انتها تاکید کرد: پیمانکاران استان گلستان از توانمندی زیادی برخوردارند و انتظار است در واگذاری پروژه ها به این ظرفیت بومی توجه ویژه ای شود.

 

امیر یوسفی نایب رییس اتاق گرگان نیز در این دیدار گفت: یکی از مسائل حیاتی کشاورزی، موضوع تامین آب است، با توجه به تاکید بر افزایش تولید، امکانات و بستر نیز باید تامین شود،

 

وی به اهمیت کشاورزی در معیشت مردم استان اشاره کرد و افزود: قوانین دست و پا گیر، سرمایه گذاران را بی انگیزه کرده است و در صورتی که این موانع رفع نگردد، توسعه، اشتغالزایی و افزایش درآمد سرانه محقق نخواهد شد.


https://gccim.com/blog/826

ارسال نظر

بالا