درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

برخی مدیران تحجر علمی دارند/ عدم پاسخ‌گویی مدیریت ۳۰ سال پیش

دسته بندی اخبار / 1399/1/25

رئیس اتاق بازرگانی گرگان بخش خصوصی را بهترین مشاور دولت برای جهش تولید دانست و گفت: مدیران ما دچار تحجر علمی شده‌اند و نگرش کهنه آن‌ها تغییر نکند تحقق شعار سال آسان نیست.

علی محمد چوپانی در گفتگو با تحلیل بازار،درباره شعار زدگی مدیران برای تحقق نام گذاری های سال توسط رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: اگر بررسی ها نشان می دهد نام گذاری های سال برای مدیران حالت شعاری پیدا کرده و آن طور که مد نظر همه بوده اجرایی نشده، دلیل آن تغییر نکردن نگرش و فکر مدیران است.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان با بیان که مدیران ما دچار تحجر علمی شده اند، افزود: مدیری، ۳۰ سال است که در ذهنش مفروضاتی شکل گرفته و حاضر نیست آن را تغییر دهد؛ قطعا در شرایط حال تصورات ۳۰ سال پیش پاسخگو نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید بپذیریم برای تغییر شرایط جامعه نیازمند تغییر فکر هستیم، گفت: اگر امروز جامعه حاکمیت را نقد می کند و خواسته های مردم تامین نمی شود نشان می دهد تفکر باید تغییر کند؛ همان‌طور که لباس کهنه را بیرون می ریزیم باید اندیشه های کهنه را تغییر دهیم و نو گرایی اندیشه ایجاد کنیم.

چوپانی در ادامه مقایسه بخش خصوصی و دولتی در نحوه مدیریت پرداخت و گفت: بخش خصوصی باید براساس درآمدهای خود هزنیه فایده کرده و حقوق، مالیات، سود بانکی تسهیلات و بیمه پرداخت کند، لذا مجبور به تغییر نگرش در مدیریت و به روز رسانی آن است.

وی ادامه داد: اما متاسفانه در دستگاه های حاکمیتی گرفتار مدیرانی هستیم که دو مشکل دارند، اول این که اندیشه آن ها نسبت به زمان کهنه و عقب‌تر است در صورتی که باید به روز و پیشران باشند؛ دوم اینکه جسارت تصمیم گیری و گرفتن مشورت از صاحب نظران را ندارند.

وی بخش خصوصی را بهترین مشاور دولت دانست و گفت: آنچه رهبر معظم انقلاب نام گذاری کردند، در بستر بخش خصوصی شکل می گیرد و باید این بخش در میدان باشد.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان تصریح کرد:وقتی کارگزاران نظام نتوانند نظر بخش خصوصی را تامین کنند شعار عقیم می ماند.

وی اضافه کرد: من فکر نمی کنم با توجه به ظرفیت های بالقوه موجود در کشور، بالفعل کردن این ظرفیت ها، کار دشواری باشد.


https://gccim.com/blog/772

ارسال نظر

بالا