درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

نشست فعالین اقتصادی با سفرای ده کشور و بررسی توسعه مراودات اقتصادی

دسته بندی اخبار / 1397/8/29

به گزارش روابط عمومی اتاق گرگان، فعالین اقتصادی استان گلستان با 10 سفیر دیدار کردند.

در این دیدار ظرفیت های استان گلستان در حوزه صنعتی، گردشگری و کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

سفرای اکوادور، اندونزی، بنین، پاکستان، تاجیکستان، سنگال، غنا، قبرس، قزاقستان، کره شمالی، مالزی و نروژ در این دیدار حضور داشتند.

گلستان محلی برای تجارت خارجه تبدیل شود

علیمحمد چوپانی، در نشست با سفرا، کارداران و رایزنهای فرهنگی 10 کشور با فعالان اقتصادی استان گلستان  با بیان اینکه مناظر زیبا و دینی در استات وجود دارد، گفت:  استان گلستان همه جاذبه ها زیبای در دنیا دارد و اقوام مختلف از ترکمن بلوچ زندگی می‌کنند..

 چوپانی تاکید کرد: در استان اقوام مختلفی زندگی میکنند و همه اقوام در پیشبرد اهداف استانی سهیم هستند و از ظرفیت همه اقوام در توسعه  استفاده می‌شود.

 رئیس اتاق بازرگانی و  صنایع و معادن گرگان ادامه داد: بزرگترین پارک ملی ایران و آسیا  یعنی جنگل گلستان در این استان قرار دارد و همچنین بزرگترین معماری آجری دنیا «برج قابوس» در شهرستان گنبدکاووس است.

 چوپانی افزود:  ظرفیت‌های تولیدی در استان بالا است و امیدواریم کشورهای مختلف با ظرفیت اقتصادی استان گلستان و کشور ما آشنا شوند تا  گلستان محلی برای سرمایه‌گذاری خارجی تبدیل شود.

 وی تاکید کرد: گلستان با چهار کشور  روادید تجاری خوبی دارد و از  طریق دریا به کشور روسیه و آذربایجان و از طریق مرز خاکی با ترکمنستان همسایه هستیم.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن  و کشاورزی گرگان گفت: از کشورهای ترکمنستان و قزاقستان و تاجیکستان در این استان زندگی می‌کنند، این استان ظرفیت اقتصادی بالا است و رتبه دوم تولید گوشت مرغ را در کشور دارد و همچنین ۴.۵ میلیون تن محصولات زراعی  و ۴۰ هزار تن گوشت قرمز  در این استان تولید می‌شود


https://gccim.com/blog/77

ارسال نظر

بالا