درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

۸۷۰ میلیارد ریال مشوق صادراتی در ابلاغیه جدید

دسته بندی اخبار / 1398/11/10

 ۸۷۰ میلیارد ریال مشوق صادراتی در ابلاغیه جدید

 

در این ابلاغیه «میزان بهره‌مندی از حمایت» برنامه توسعه صادرات و کالا و خدمات، تعیین شده است که حداکثر تا ۵۰ درصد هزینه اجاره غرفه و تا سقف ۶۰۰ میلیون ریال در نمایشگاه‌های بین‌المللی تخصصی و تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال در نمایشگاه‌های اختصاصی خارج از کشور اعمال شود. همچنین مقرر شده است که حداکثر تا ۵۰ درصد هزینه اعزام هیات‌های تجاری، آموزشی و هیات‌های بازدیدکننده از نمایشگاه‌های بین‌المللی تخصصی معتبر تا سقف ۸۰ میلیون ریال، بر حسب کشور مقصد و حداکثر تا ۵۰ درصد هزینه پذیرش هیات‌های تا سقف ۷۰ میلیون ریال بر حسب مدت اقامت در ایران برای هر شرکت اعمال شود.

سه برنامه «حمایت از مراکز تجاری شامل مراکز بازاریابی و تحقیقات بازار، مراکز فروش کالاها و خدمات صادراتی و نمایشگاه‌های دائمی باشگاه صادرکنندگان»، «حمایت از فعالیت دفاتر بازاریابی،تحقیقات بازار و فروش شرکت‌های صادراتی نمونه ملی» و «‌اجاره مراکز بازرگانی در کشورهای همسایه برای استقرار شرکت‌های نمونه و حضور رایزنان بازرگانی در آن مرکز» در دستور کار قرار می‌گیرد. درخصوص میزان بهره‌مندی از حمایت فعالیت اول، حداکثر ۵۰ درصد هزینه‌ها تا سقف ۱۰ میلیارد ریال در هر بازار هدف تعیین شده است. در محور دوم حداکثر ۳۰ درصد هزینه‌ها تا سقف ۴ میلیارد ریال در هر بازار هدف برای هر فعالیت اعمال می‌شود و در محور سوم بر اساس شیوه‌نامه‌های مربوطه عمل می‌شود. همچنین اعتبار این برنامه حمایتی از سوی سیاست‌گذار ۵۰۰ میلیارد ریال تعیین شده است.

 

پرداخت «یارانه سود تسهیلات بانکی به صادرکنندگان»،«کمک سود تسهیلات بانکی برای صادرکنندگان کالاها و خدمات»،«کمک سود تسهیلات صندوق‌های جسورانه برای طرح‌ها و پروژه‌های صادراتی» و«کمک سود تسهیلات بانکی برای تقویب لجستیک صادراتی (حمل و نقل و پایانه‌ها)» از دیگر برنامه هاست .اعتبار این برنامه ۲ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.  اما در محور بعدی،«حمایت از فعالیت‌های تبلیغاتی، بازاریابی آموزشی اطلاع‌رسانی پژوهش، مشاوره و فرهنگ‌سازی در حوزه صادرات» در دستور کار قرار گرفته است. همچنین فعالیت‌های زیر مجموعه این برنامه شامل، فرهنگ‌سازی در حوزه صادرات شامل حمایت از روز ملی صادرات کشور و مراکز استان‌ها، جشنواره برند، جشنواره تصویر صادرات، جشنواره‌ها و همایش ملی و استانی در حوزه صادرات و همین طور همایش‌های تخصصی در حوزه بازاریابی و بازارسازی و سرمایه‌پذیری در حوزه‌های کالایی و خدماتی می‌شود. میزان بهره‌مندی از حمایت این برنامه سیاستی که اعتبار آن ۷۱۰ میلیارد ریال تعیین شده است. اقداماتی از جمله «کمک هزینه حمل هوایی کالاهای اولویت‌دار صادراتی»،«کمک هزینه حمل دریایی کالاهای صادراتی به بازارهای دوردست» و «کمک هزینه حمل و جاده‌ای به کشورهای همسایه» به‌عنوان شرح فعالیت این گام حمایتی تعریف شده است. میزان بهره‌مندی از حمایت این برنامه که اعتبار آن ۶۵۰ میلیارد ریال لحاظ شده است، بر اساس شیوه‌نامه‌های مربوطه اعمال می‌شود.

اما برنامه بعدی شامل «حمایت از طرح‌های صادراتی» می‌شود که زیر مجموعه آن شامل برنامه صادراتی مصوب کارگروه توسعه صادرات استان‌ها می‌شود و اعتبار آن نیز ۳۰۰ میلیارد ریال تعیین شده است.  در محور بعدی «پرداخت کمک هزینه خرید محصولات اعتباری مانند ضمانت‌نامه‌ها و بیمه‌نامه‌های اعتبار صادراتی» تعریف شده است که فعالیت‌های زیر مجموعه آن شامل، کمک هزینه کارمزد صدور ضمانت‌نامه‌های اعتباری مانند شرکت در مناقصه، حسن انجام کار، تعهد مطالبات، هزینه عضویت در سایت‌های مناقصه و همچنین کمک هزینه‌ حق بیمه صدور بیمه‌نامه‌های صادراتی افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات می‌شود. مجمع فعالان اقتصادی


https://gccim.com/blog/651

ارسال نظر

بالا