درباره اتاق
خدمات الکترونیک
معرفی استان
تشکل ها
فعالین اقتصادی

حضور مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی به استان گلستان

دسته بندی اخبار / 1398/11/5

در پی حضور مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی به استان گلستان، مهندس چوپانی ضمن تاکید بر توسعه ظرفیت ریلی، بیان کرد: نیاز است راه آهن اقدامات لجستیکی را به بخش خصوصی واگذار کند.

مهندس علی محمد چوپانی رییس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان اظهار داشت: با عنایت به تحقیقات انجام شده، مسافت در اتصال راه آهن اینچه برون به گنبد کاووس و شاهرود در فاز نخست نسبت مسیر گرمسار ۵۱۶ کیلومتر نزدیک تر می شود.

وی افزود: با اتصال این مسیر، جابجایی ۱۲ میلیون تن بار ممکن خواهد بود.

طی تحقیقات انجام شده، اتصال ریل اینچه برون به گنبد کاووس و شاهرود بعنوان فاز نخست در نظر گرفته شده و سپس این ریل به بافق و بندر عباس متصل خواهد شد.

خط آهن گرگان - اینچه برون بخشی از راه آهن ایران - قزاقستان - ترکمنستان است که تأثیر اساسی در ترانزیت کالاها، حمل و نقل بین المللی و صادرات سالانه استان به این مناطق را در پی خواهد داشت.

فراهم شدن زیرساخت های ترانزیت غلات و سایر کالاها (انتقال کالاهای تجاری به سایر کشورها)، ایجاد سوآپ (معاوضه) غلات کشورهای قزاقستان و جنوب روسیه از طریق پایانه های خلیج فارس و دریای عمان و ایجاد هاب (نگهداری و ذخیره سازی) غلات در سیلوهای منطقه ای در راستای تحقق بورس غلات بخشی از مزایای منطقه ای این خط ریلی محسوب می شود.


https://gccim.com/blog/647

ارسال نظر

بالا